Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 1 timme sedan

Jag har uppdaterat ett hobbyprojekt för man pages, finns det Linux-användare här?

Jag har uppdaterat ett hobbyprojekt för man pages som senast gjordes något på 2014 🙂 
Det är i grunden en enkel webbtjänst för att läsa och söka bland man pages på ett smidigare sätt än i terminalen. Tanken är att göra det lite snabbare att hitta och läsa dokumentation när man jobbar med Linux/Unix, utan att behöva lämna webbläsaren eller komma ihåg exakta kommandon.
Det är fortfarande ett pågående hobbyprojekt, men jag jobbar löpande på förbättringar i både sök, struktur och läsbarhet.

Feedback hade varit väldigt uppskattat, både ris, ros och idéer. Se https://man.uex.se för en titt.
Och en liten fråga: finns det någon Linux-användare här som faktiskt använder sånt här i vardagen?

Jenkler IT AB - 073-731 76 64 - www.jenkler.se
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.