När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Jag undrar om jag som säljare ska be min kund (större grossistföretag) skriva under ett avtal när de gör sin beställning? Min kund gör sin beställning via oss men kommer ev. att sköta transport/tull själv. Hur går man tillväga när det gäller större beställningar såsom pall- och bulkbeställningar just när det gäller avtal mellan köpare och säljare? Räcker det att köparen läser igenom våra köpevillkor (där vi redan har allt med) och skriver under dessa?
Hej Cina![br][br]Ja jag hade starkt rekommenderat att Ni upprättar ett avtal (detta för att undvika eventuella problem i framtiden). [br][br]Köpevillkoren, som Du nämner, är förvisso ett avtal i sig (d.v.s. köparen godtar vissa föreskrivna villkor).[br][br]När det gäller köpeavtal av större karaktär, så är det t.ex. bra att klara ut vissa ansvarsbitar gällande transport, skador, återtagandeförbehåll etc.[br][br]Jag rekommenderar ALLTID att man upprättar avtal! Det är alltid bättre att åberopa ett skriftligt dokument och försöka komma fram till en lösning gemensamt, än att man hamnar i rättsalen. Att upprätta ett avtal är så mycket billigare än att riskera att hamna i ett tvistemål som kan kosta hela företaget! [br]
Med vänliga hälsningar: Henrik Broberg, Affärsjurist Enjoy Consulting Juristbyrå
Hej Henrik![br][br]Jättetack för ditt svar! Jag har även skrivit in ansvarsbitarna för transport, skador etc i våra köpevillkor och begär att kunden ska skriva under innan beställning läggs. Jag antar också att vid offert måste det också skrivas under ett avtal.[br][br]Hälsningar[br]Cina
En offert är ett anbud! Dvs. Du erbjuder någonting till någon! Om denne "någon" accepterar anbudet t.ex. genom att underteckna detta så har Ni ett bindande avtal! [br][br]/ Henrik Broberg
Med vänliga hälsningar: Henrik Broberg, Affärsjurist Enjoy Consulting Juristbyrå
En accept kan se ut på många olika sätt, liksom avtal och andra överenskommelser. Oavsett hur det ser ut i slutändan är det alltid bäst att få [b]underskrift [/b] som styrker accepten.[br][br]Låt en underskriven offert, eller en ankommen skriftlig beställning som hänvisar till offerten, fungera som accepten.