Startsida

Köpa dator från Kina / AliExpress, Vad behöver jag göra?

Skapad - Senast uppdaterad
Hej.
Jag har inget intresse av att köra någon import/export eller försäljning av några varor, dock skulle jag behöva köpa in 1 dator från AliExpress till min verksamhet.

Vad behöver jag göra?

Har försökt googla, men alla referenser jag hittar är bara massa scenarion om stora leveranser, import för vidareförsäljning etc och massor av information som inte är relevant för mig
Tack mottaget: 85
Hej,

Först måste du kolla om du verkligen vill köpa dator därifrån. Är den väldigt billig eller väldigt bra? Så du inte får nått skräp.

Sen är det bara att beställa. Du ska förtulla varan antagligen och det kommer moms på det. Momsen ska redovisas sen när det är dags. Annars är det väl inget speciellt. Eller är det något speciellt du tänker på?
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling
Johan Boström skrev:
Hej,

Först måste du kolla om du verkligen vill köpa dator därifrån. Är den väldigt billig eller väldigt bra? Så du inte får nått skräp.

Sen är det bara att beställa. Du ska förtulla varan antagligen och det kommer moms på det. Momsen ska redovisas sen när det är dags. Annars är det väl inget speciellt. Eller är det något speciellt du tänker på?

När det gäller teknik så har jag koll, det jag behöver är något som inte riktigt säljs här, mer än små företag som köper själva från aliexpress och säljer för 3x priset. Det är en känd produkt som många köper

Det jag tänkte på är, behöver jag ett Eori numer? hur fungerar förtull? När gör jag det, och måste jag veta något speciellt (från t.ex säljaren), tulldeklaration?

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.