När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Har en ide på en redan hållbar marknad som har ökat
100 miljoner varje år sen 2010.
Det finns idag ca 30 ST aktörer varav dom 8 största
omsatte 2013 1,3 Miljarder, och vinsten efter skatt
har varit runt 300 miljoner 2012-2013.
Min ide är inom samma koncept men med det bästa från
flera världar, samt bättre funktioner.
i o m att det är ett nytt bolag och en "gammal ide i ny tappning" så kostar det en slant att dra igång allt, kalkyl finns,
och övriga siffror finns på allabolag.se, Jag har räknat med
att man kan kanske kan ta 2-8 procent på 1-5 år.
Vad kan vara rimligt att begära av en investerare ?.
Det är snarare investeraren som kan begära bevis på att du är kompetent att dra in 300 Mkr netto per år till er båda.
-och att du är bättre på det än de 30 aktörerna.
Nu sa jag inte 300 m utan snarare "kan ta 2-8 procent på 1-5 år"
och bättre vet man inte ännu, men har en befintlig kundstock, men inte startkapitalet.
Hej,
Vad menas med 2-8 procent på 1-5 år? Att avkastning på satsat kapital kan bli det inom den tidsperioden för investeraren? Vad kan avkastningen bli efter det om det går bra?
Egentligen något omöjligt att svara på då vi inte vet vad det avser, risker, vem som ska driva bolaget etc. Det är ju ofta rätt hög risk i nystartade bolag och vid en beräknad avkastning på 2-8 procent är riskpremien väldigt liten.
Mvh
Johan
Hej
År 1 ta 2% av omsättningen som finns hos konkurrenterna
År 2 ta 3% av omsättningen som finns hos konkurrenterna
År 3 ta 5% av omsättningen som finns hos konkurrenterna
År 4 ta 6% av omsättningen som finns hos konkurrenterna
År 5 ta 8% av omsättningen som finns hos konkurrenterna
Även om det bara är 0,05% per år dom första 2 åren så borde det finns ett intresse.
Om nu det går bra så kommer avkastningen att ske inom, men närmare
3 år. Vem som driver / kommer att driva bolaget är en bra fråga.
För att slå sig in i en befintlig bransch så måste man ha
något som dom andra inte har och komma med något helt nytt,
och det är det vi har.
Vi kommer aldrig att bli störst, eller bäst men vi kommer att
vara det naturliga valet på sikt.
Dessvärre är det så att säger jag bransch så drar folk öronen åt sig
säger jag hur man tar upp kampen så får man genast stora öron.
Har gått miste om en ide för några år sedan, där jag nämnde för mycket å då gjorde andra slag i saken.
Det finns en anledning till
Att Ironport fortfarande är dominerande.
Att Facebook gick ifrån myspace.
Att Blocket gick från att vara 3 ggr till 4 ggr stora som tradera
Att Aftonbladet är större än expressen på webben.
Att Andriod äter marknadsandelar på mobilmarknaden.
Att Google är var dom är idag
Att CD slog ut Vinylen
Dessa får tonvis av konkurrenter år efter år och många faller lika fort medans andra tar marknadsandelar fort och stannar där.
Dessa har tre stora saker gemensamt.
Det vi har presenterat är vad våra befintliga konkurrenter inte har.
[i]”-För att slå sig in i en befintlig bransch så måste man ha
något som dom andra inte har och komma med något helt nytt,
och det är det vi har”.[/i]
[b]
Nja -inte helt nödvändigt med något helt nytt.[/b]
Det räcker att du gör precis som de stora etablerade gör.
Men bara lite bättre. – Och det är inte alldeles omöjligt.
Exempel ur verkligheten;
Det finns stora e-handelsjättar som är urkass på kundservice.
Och det finns konkurrenter i samma bransch som tar marknadsandelar
bara genom att skippa annonsering och satsa på retargeting och
manuell kundservice 7 dagar i veckan och mest personal på söndag em.
då kunderna är flest.
Det är inte affärsidé eller produktidé som lockar investerare eller
riskkapitalister. Övetyga/bevisa för din investerare om att du är kompetent marknadsförare så har du nog pengarna som i en liten ask.
Hur stor andel de skall ha vet de bäst själva.
Hej
Tack för ditt svar och Jag tror att kan Jag bara presentera
detta på ett bra sätt så.
Den enda nackdelen som Jag ser det då Jag kommer från 17 år
i telekom och internt -branschen är att knyta ihop allt
tar sina månader.
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.