hur man registrerar personligt uttag förenklat årsbokslut som enskild näringsidkare

1
Hej , det här är mitt första år som enskild näringsidkare i sverige och jag måste göra ett förenklat årsbokslut för 2022 .
Jag hade 500 000 sek inkomst (momsfri) förra året, och jag hade ingen kostnad för att registrera mig, men jag tog ut 200 000 sek som personligt uttag. så nu har jag 300 000 sek på mitt företagsbankkonto.
så i min förenklade årsredovisning registrerar jag 300000 i B9 och B10 och jag har även register 500000 i R1.
min fråga är var ska jag lägga till mitt personliga uttag i det förenklade årliga uttaget? och vad mer ska jag lägga till i min förenklade årliga (något som fakturor för min inkomst eller banktransaktioner)
1073
139
Hej,
Du bör ha bokfört samtliga transaktioner och då ska allt som visas i den slutliga reultat- och balansräkningen in in som aggregerade belopp i respektive avsnitt i det förenklade årsbokslutet.

Men ifall de siffror du nämner vore de enda så skulle det innebära följande;
B9   Kassa och bank..........................300 000
B10 Eget kapital.................................300 000
R1   Försäljning mm...........................500 000
R11 Bokfört resultat............................500 000
 

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.