K10

1
Hej jag ska deklarera en k10 blankett för första gången, förvärvade aktierna i december 2019 och blanketten gäller för just 2019. Har inte tagit någon utdelning och inte sålt aktier så jag har koll på alla kolumner att fylla i förutom den där det står antal aktier under hela 2019.
Blir de 0 eller blir det x-antal som jag förvärvade dec-19? Har svårt att tolka om de vill veta från 1Januari -2019 eller om de gäller från vilken månad som helst.

Tack!
3
Hej Carro! Lite konfus. Vid årets deklaration är det 2020 som du deklarerar. Man lämnar inte in en K10 för året man förvärvade aktierna. Det är aktierna du äger 1:a januari. Så jag antar att svaret är 0.
1
[quote="Ragnar Olofsson" post=42507]Hej Carro! Lite konfus. Vid årets deklaration är det 2020 som du deklarerar. Man lämnar inte in en K10 för året man förvärvade aktierna. Det är aktierna du äger 1:a januari. Så jag antar att svaret är 0.[/quote] Tack för svaret! Jag deklarerade aldrig förra året för 2019, och nu fick jag med 2020års deklaration med k10 bilagan för 2019, därav att jag undrade över just 2019 när jag förvärvade dom. Återigen, tack!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.