Planen är ju att verksamheten i framtiden ska ha större intäkter som en kan leva på, men första året räknar jag med att försäljningen kommer att vara låg, samtidigt som det faktiskt kommer att krävas arbete på heltid att få igång verksamheten.
Kan jag ha låga intäkter och arbeta heltid?
8
Kommer Skatteverket tycka att det är konstigt om jag anger 30 000 kr i beräknade intäkter för mitt första inkomstår 2020-2021 och samtidigt säger att jag bedriver verksamheten på heltid?
Planen är ju att verksamheten i framtiden ska ha större intäkter som en kan leva på, men första året räknar jag med att försäljningen kommer att vara låg, samtidigt som det faktiskt kommer att krävas arbete på heltid att få igång verksamheten.
967
85
Hej,
Svårt att veta vad som anses konstigt, men kan man förklara sig om man får en fråga så är det normalt inga problem.
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.
Senaste nytt
Nytt i forumet
för 11 timmar sedan
Johan Boström svarade i tråden Hur ska jag spara i mitt eget nystartade aktiebolag?
för 11 timmar sedan
Johan Boström svarade i tråden Rättelser innan årsbokslut
för 3 dagar sedan
Ny tråd: Investeringsfrågor som uppkommit
för 5 dagar sedan
Johan Boström svarade i tråden Hur bokför jag små löneuttag?