Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 19 år sedan
Nykomling
4

Stor gård - Privatägd - Enskilt företag


Jag och min sambo har köpt en gård med sidobyggnader / biytor.

En av dessa sidobyggnader är tänkt att husera mitt företags lager och

kontor. Kan min enskilda firma betala hyra till mig själv för ytorna.

Min sambo äger hälften av fastigheten och hon ingår ju inte i mitt

enskilda bolag (väl?). En ev. upprustning av fastigheten ( loge )

för att passa mitt företag, kan mitt företag betala den eller hälften

iaf. eftersom hälften faktiskt hyrs ut av min sambo... som jag ser det.

(Finns dock inga pengar att göra denna renovering men rent

teoretiskt)
/ MVH Daniel // Förhoppningsvis inom en snar framtid egenföretagare!
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.