Privatkonto eller Företagskonto

53
Hej igen!

Jag har en enskild firma och lite frågor kring bankkonton.

Jag har idag två privatkonton, ett som är mitt vanliga och sedan ett extra som är mitt "Företagskonto". Anledningen till detta är att jag redan hade ett extra privatkonto som inte användes så jag tänkte att jag kunde använda detta som mitt "Företagskonto".

Detta går väl jättebra antar jag? Vad är fördelarna med att skaffa ett riktigt företagskonto?

Mvh Linus
53
Jag kan ju koppla ett VISA-kort till detta konto så jag kan betala med det direkt.[br]Kan man koppla BG/PG till ett sådant konto också eller är det företagskonto som gäller då?
2066
22
Din bank kan troligtvis svara och förklara skillnaderna med ett snabbt telefonsamtal eller besök.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
1324
4
Detta är nog olika beroede på vilken bank du använder. [br][br]Annars finns ju färdiga företagspaket både på Nordea och SEB som innehåller Konto, betalningar , kort , bankgiro (nordea även Plusgiro) för 600:- per år. Och det är ju nästan vad kortet och Bankgirot kostar på dom andra bankerna. [br][br]Hans[br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.