Vad behöver jag? - Starta e-handel

4
Har fixat hemsida och allting till min hemsida, ska ge mig in i auktionbranschen och det enda jag har erfarenhet av är egentligen marknadsförning och webbdesign. Vad gäller lagar så är detta fullt lagligt i Sverige än så länge så jag behöver inte placera mitt företag utomlands pga. lagar men jag tänkte på skatter. Är det någon som sysslar med off shore osv och kan förklara lite för en rookie? Är det värt det? Jag räknar med intäkter på 50 000 i månaden i avgifter, det kommer gå till som så att personerna betalar mig via paypal och att de sedan får krediter. Är det värt tanken och mödan på att flytta organisationen utomlands för skatteundanflykter?
Vilken organisation är lämpligast om jag är ensam? Aktiebolag känns stort men hur fungerar de färdiga bolagen man kan köpa i andra länder? Vilka förmåner får jag?

Vill gärna ha tips på konsulter som är skickliga inom ämnet att starta eget.
1165
15
Kort sagt så är det inte lönt att börja dribbla med bolag utomlands. [br][br]Lite mer utförligt sagt så är det först och främst var du bor som avgör skattskyldighet. Är du inte beredd att lämna Sverige så betalar du svensk inkomstskatt och svenska arbetsgivaravgifter på det du tar ut, oavsett var ditt företag är placerat i världen.[br][br]Ett väldigt bra sätt att med närmast 100% garanti få ägna en hel del tid åt att förklara sig för Skatteverket och driva ett och annat mål o förvaltningsdomstolarna är att registrera verksamheten utomlands. Ju mer sekretess landet du har registrerat företaget i har, desto mer kommer din verksamhet här att ifrågasättas. Grovt generaliserat.[br][br]Om jag förstått din verksamhet rätt så håller man väl på och gör dessa lotteriliknande auktionerna till olagliga i Sverige, så det kan ju av det skälet ändå vara idé att titta på vilka andra länder som kan vara vettiga att bedriva verksamhet ifrån.
4
tack för en mycket bra post - har höga förväntningar på resten nu  :P[br][br]Den här formen kommer dock inte drabbas av det. Tack iaf!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.