Se upp för hitta.se
De är inte bättre än vilket skumt telefonförsäljande blufföretag som helst.
Jag skulle ha kollat upp bättre vad andra företagare upplevt innan jag skrev på något avtal med dem. Istället gick jag på vad jag visste om dem som besökare på hitta.se
Deras erbjudande är att sälja en tjänst med ökad exponering på hitta.se, t.ex. möjlighet att tillföra mer information om företaget, bilder etc utöver det som finns där som grundinformation. Inget särskilt konstigt så långt även om det kändes lite väl dyrt med tanke på vad man får (för en fysisk butik gör det mer att bara finnas i Google Maps vilket är kostnadsfritt).
Ett år senare väljer de att på eget bevåg "uppgradera" med extra tjänster till en kostnadsökning på 44%!
Detta "erbjudande" mejlas under semestern med rubriken "Vi uppgraderar din tjänst för att göra XYZ lättare att hitta och välja". Lätt att tappa bort i mejlen när man är åter på jobbet vilket de säkert räknar med.
Du som kund måste aktivt tacka nej och det enda de skickar är detta mejl. Inget aktivt medgivande från dig som kund.
Det är också så väl tajmat att om man inte hinner svara på detta inom den utsatta tiden så har det gått precis så lång tid att om man vill säga upp hela avtalet med hitta.se så är det för sent även om nästa period för tjänsten inte har inletts så åker man på att betala ett helt år extra för eländet.
Att prata med kundtjänst är meningslöst och de stackars kräken gör väl bara som de fått order om uppifrån.
För att säga upp avtalet så måste man dessutom ringa under deras snålt tilltagna telefontider (9-12). Dvs de kan helt utan medgivande lägga till saker i beställningen genom att skicka ett mejl medan du som kund inte kan svara på samma mejl för att säga upp skräpet när man märker vilket oseriöst företag de är.
Så undvik hitta.se som företagare. Det är ett ett skitföretag med bedrägliga försäljningsmetoder.