När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Ta reda på vad din kund vill ha och hjälp honom att få det. Insikten om detta är större än all annan försäljningsteknik. Det är en viktig del av affärslivets livsfilosofi. Hemligheten med all försäljning är att finna rätt på vad din kund vill ha och sedan hjälpa honom att nå sitt mål.
Det finns nämligen endast ett sätt att få någon att göra något, det är att få vederbörande att själv vilja göra det. Kom ihåg att det är det enda sättet som finns.
Kom också ihåg att dina kunder inte vill att man säljer saker till dem. De vill helst köpa själva.
Under min egen tid som säljare har jag aldrig känt att jag har sålt något till någon. Kunderna har alltid köpt av mig. I stället för att försöka pracka på och sälja in varor och tjänster har jag istället fått kunden att självmant ge mig sina önskningar, vanligen som svar på mina frågor.
Jag lärde mig själv tekniken då jag hörde talas om en man i antikens Grekland. Han heter Sokrates. Sokrates lyckades att med frågeteknik få in människor på nya tankebanor genom att just ställa frågor.
Bemöta invändningar
Skapa positiva reaktioner – akta dig för negativa Ett nej är oftast ett ”kanske” eller ”jag vill ha mer information” eller ”om du övertygar mig så säger jag JA!”
Ta aldrig ett nej för ett svar Din uppgift är att hjälpa kunden till ett bra beslut och det är därför viktigt att du möter kunden professionellt. Du måste etablera en god kontakt med kunden. Då kunden känner förtroende för dig som person så kommer kunden också att följa din rekommendation och ditt säljerbjudande. Då kommer kunden att säga JA!
Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.
Hej, kanonbra skrivet, det kan jag inte nog ofta påminna mig själv om, att fråga, fråga och lyssna, samt komma ihåg, att ett nej är ett behov att få veta mer. Har lagt en länk, från min blogg ovan till inlägget. Först nu såg jag Ditt efternamn, inte konstigt att Du skriver bra... Jag har någon bok av Dig hemma, som jag skam sägandes nog inte läst. Dags att plocka fram den! 🙂 mvh Jan som driver företaget Smart Hemsida
Se mer...