När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Kämpar du för att nå ut till din målgrupp på sociala medier? Då kanske du postar dina inlägg vid fel tidpunkter. Det är nämligen viktigt att veta när man ska lägga upp information på de olika plattformarna för att nå ut till så många som möjligt.
Företaget SurePayroll har kartlagt de bästa tiderna att publicera inlägg på olika medier och här har jag valt att ta med de tre vanligaste.
Bästa tiden att posta inlägg på Facebook
Bästa tiden att publicera inlägg på Facebook är mellan klockan 13:00 och 16:00 under alla dagar i veckan. Det är under denna tid som man normalt får flest besökare och som flest personer väljer att gå in och läsa dina inlägg.
Den sämsta tiden att publicera på Facebook har visat sig vara under arbetsdagarna innan klockan 08:00 och efter klockan 20:00.
Bästa tiden att posta inlägg på Twitter
På Twitter är den bästa tiden att publicera inlägg mellan klockan 13:00 och 15:00. Har man inte möjlighet att publicera inlägg alla dagar i veckan så kan det vara bra att veta att de bästa dagarna att publicera på är måndag till torsdag.
På Twitter får man minst ut av att publicera inlägg efter klockan 20:00 alla dagar och på fredagar efter klockan 15:00.
Bästa tiden att posta inlägg på Linkedin
På Linkedin spela det inte lika stor roll vilka tider man publicerar inlägg men de bästa dagarna att publicera på är tisdag till torsdag.
På Linkedin är det däremot ingen stor vits med att skiva inlägg mellan klockan 22:00 till 06:00 på måndagar och fredagar.
Något som även kan vara bra att tänka på om du vill ha fler besökare är att publicera bilder med din text. Detta då det har visat sig att intresset för inläggen ökar markant om en bild finns med.
Tänk dock på att det som fungerar bra för ett varumärke kanske inte fungerar lika bra för ett annat. Se till att använda analysverktyg som Facebook Insights eller Topsy för Twitter för att hålla ett öga på vad som som fungerar och vad som inte fungerar.
Lycka till!
Källa: Entrepreneur.com
Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.