När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Handen på hjärtat, har du en dokumenterad plan som beskriver hur du och din kund ska interagera 6-12 månader framåt? Många företag jag träffar prioriterar inte relationen med säljaren särskilt högt och anledningen är ofta att de inte tycker säljaren tillför något nytt utan helst vill prata om det egna produkt/tjänsteutbudet.
”Tjat är en underskattad utbildningsmetod” är ett av mina favoritcitat och jag vill därför påminna om vikten av att ha en säljplan som du och din kund är överens om. Planen bör förutom sedvanlig fakta om kunden och alla kontaktpersoner innehålla ett antal viktiga frågeställningar t ex;
Vilka är kundens huvudaktiviteter nu och 12 månader framåt?
Hur arbetar kunden med våra produkter/tjänster?
Kundens övervägande beslutsprocess och köpstil?
Produkter/tjänster som kunder köper resp inte köper av oss?
Är det lätt för kunden att byta ut oss som leverantör? Varför?
Hur stor del av kundens budget har vi? Merförsäljning?
Vilken uttalad kundnytta tillför vi ekonomiskt, funktionellt och socialt?
Tanken med planen är att tydliggöra syftet med våra kundmöten dvs. vad ska vi börja med, vad ska vi fortsätta eller sluta med. För att hjälpa kunden med att öka deras omsättning/vinst eller hjälpa dem att få nöjdare medarbetare eller varför inte färre problem måste vi förstå och kunna kommunicera vår kundnytta och få kundens accept på detta. Planen blir din karta framåt och du undviker att arbeta känslostyrt utan målstyrt.
2014 är den vanligaste orsaken till att kunderna byter leverantör lågt intresse eller icke kommunicerad kundnytta. Du bestämmer om säljplanen kan vara ett verktyg för att vidmakthålla/öka din försäljning till dina kunder, mitt stående tips är sätt igång och gör.
Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.