Om kunden väntar och det drar ut på tiden, så är risken stor att ditt erbjudande glöms bort eller hamnar i papperskorgen.
Använd följande tekniker för att få kunden att agera, kontakta dig och göra sin beställning direkt.
- Berätta om en kommande prishöjning
Låt dina kunder veta om och vilket datum du kommer med en prishöjning. Kunden vill alltid få ett bra erbjudande och vill därför köpa innan höjningen. - Använd dig av rätt texter och meddelanden
Använd texter som får kunden att agera direkt. T.ex. ”Köp nu”, ”registrera dig här”, eller ”ring nu”. Undvik fraser som är passiva som t.ex. ”Hör av dig när du bestämt dig” eller ”du vet var vi finns”. - Ge kunden en deadline
Få kunden att agera direkt genom att ha en deadline där ditt erbjudande slutar att gälla. Då minskar risken för att kunden tänker; ”jag gör det sen”. - Introduktionserbjudande
Ett kraftfullt sätt att få nya kunder och att få dem att beställa direkt är introduktionserbjudande. Det kan vara ett lägre pris, extra service, gratis frakt eller en produkt på köpet. - Gratis present/extratillbehör
Locka med en present eller något extra tillbehör som passar ihop med produkten/tjänsten, till de första 100 kunderna. Det ser vi dagligen i tidningar och tv och det funkar utmärkt. - 100 % garanti
Ge dina kunder en garanti där de kan byta eller få pengarna tillbaka om de inte är 100 % nöjda. Det kan låta riskabelt men har du en bra produkt/tjänst så kommer det sällan hända att kunden ber om pengarna tillbaka. - Finns inte att köpa i butik
Om din produkt inte finns att köpa i butik eller är svår att få tag på, skriv det. - Gratis uppgradering
Om du köper inom en vecka så uppgradera vi dig till det större paketet, guld medlem eller vad det nu kan vara. - Nöjda kunder
Lägg till några referenser med nöjda kunder. Det inger trygghet och gör det lättare för kunden att ta ett beslut.
Använder du dig av dessa tips så kommer din försäljning att öka.