När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Även den mest kunniga inom sociala medier kan ibland bli förvirrad över vilka de bästa aktiviteterna är för att lyckas med en kampanj. Det kan vara lätt att glömma vad man inte bör göra och ibland kan tidsbristen leda till att man gör misstag. Här är tips på fyra misstag som du inte bör göra när du arbetar med sociala medier.
Variera mellan olika medier
Tänk på att sprida ditt budskap där kunderna finns. Se till att först och främst ta reda på din målgrupp och var du finner den. Var med i flera sociala medier för att sprida budskapet men var inte med i för många så att din närvaro blir överflödig eller luddig bara för att du har för många profiler att hålla reda på. Lagom är bäst.
Överdriv inte och var hänsynsfull
Tänk på vad du postar och hur du gör det. Undvik att lägga upp olämpliga bilder och tagga inte personer i dina inlägg eller bilder enbart för att få deras uppmärksamhet. Skriv heller inte hela meddelanden i versaler eller utropstecken i varje inlägg. Det kan göra folk irriterade.
Spamma inte nya anhängare
Dränk aldrig nya anhängare med direkta meddelanden och jobbig ihärdig reklam. Folk kommer att ignorera sådana insatser och din kampanj kommer aldrig att få dragkraft. Kommunicera istället med kunderna och bygg relationer som du sedan vårdar. Det kommer betala sig i längden.
Överdriv inte flödet av automatiska meddelanden
Överdriv inte när du inrättar ett arbetsflöde med automatiska meddelanden i sociala medier. Folk kan lätt se skillnaden mellan automatiska meddelanden och meddelanden som skapats av en person. Det gäller att fånga läsarna genom att få dem att skratta åt, fundera kring och kommentera dina meddelanden.
Ta fram en plan för hur du ska få tag på läsarna och sedan hur du ska bibehålla och vårda relationen så att de stannar kvar och kan blir dina framtida kunder.
Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.