Efter att ha studerat en rad högpresterande bolag och vad som gjorde dem framgångsrika hittade Jim Ludema och hans team på The Center for Values-Driven Leadership tre återkommande saker som utmärkte företagen.

Syfte, integritet och strävan mot att leverera bästa möjliga produkter och kundservice på marknaden, var de återkommande sakerna. När företag kan fokusera på medarbetares styrkor och kapacitet så får de ut största möjliga engagemang, menar Jim Ludema. Se filmen på lite drygt 4 minuter.

Mer om ämnet: Integritet och dess betydelse för en ledare

Stöd vårt arbete

Bli medlem och hjälp oss försvara företagarnas villkor

Vi är en fri röst för företagare – utan presstöd eller särintressen. Med ditt stöd kan vi fortsätta granska myndigheter, dela kunskap och driva debatt i frågor som påverkar dig som företagare.
Tillsammans gör vi skillnad för landets värdeskapare.

Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.