Sedan 2007 har företaget SPUD.ca försett sina kunder i Nordamerika med färsk och hållbar mat från lokala matproducenter genom att leverera varorna direkt hem till dem. Företaget har växt och finns nu på sex olika platser i Kanada och USA. SPUD står för Sustainable Produce Urban Delivery.

Kunden beställer varorna på Internet och maten levereras färsk på uttalad tidpunkt. SPUD skriver på sin hemsida att de såg tillfället att inte bara haka på trenden att erbjuda hemleveranser av organiskt odlad mat utan även att föra samman kunderna med de lokala matproducenterna.

Källa: trendhunter.com

Stöd vårt arbete

Bli medlem och hjälp oss försvara företagarnas villkor

Vi är en fri röst för företagare – utan presstöd eller särintressen. Med ditt stöd kan vi fortsätta granska myndigheter, dela kunskap och driva debatt i frågor som påverkar dig som företagare.
Tillsammans gör vi skillnad för landets värdeskapare.

Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.