Emil Lindberg var namnet. Är en snart 30-årig tvåbarnsfar från Alingsås som inom en kort framtid kommer att bedriva ett projekt vid sidan av mitt ordinarie arbete.
För att gå lite rakt på sak...
Sajten heter 10fakta.se (just nu pillas det med lite smådetaljer på sajten, ha överseende) och kommer - precis som den heter - att handla om 10 fakta om precis vad som helst.
Vad jag söker är en skribent - helst kvinnlig för att kombinera bägge könens egenskaper och kunskaper, men absolut inget krav - som har ett sug på att skriva 10 fakta-artiklar till sajten. Givetvis är språkkunskaperna a och o, och att ha någon erfarenhet av bildhanteringsprogram är också att rekommendera (Photoshop exempelvis). Det man bör kunna i bildhanteringsprogrammet är i princip bara klippa/klistra/ändra storlekar på bilder.
Lönen?
Projektet är helt nystartat (eller ja, inte ens startat ännu) och kommer att marknadsföras hårt på sociala medier, vilket och betyder att den ekonomiska ersättningen kanske inte är maxad. Jag hoppas att den ska kunna bli bättre i framtiden, men vad jag kan erbjuda i dagens läge är följande:
Lön:
20 kr per artikel (tar cirka 20 minuter för mig att få ihop en artikel med text och bilder, i början tar det givetvis avsevärt längre tid).
Mina krav: Fem artiklar måste publiceras varje dag. Det positiva är att man kan tidsställa publiceringarna, vilket betyder att man ena dagen kan skriva femton och andra dagen ingen alls.
Det vill säga att det blir en lön på 3000/3100 kr per månad, vilket kanske kan vara ett bra tillskott för den som studerar eller behöver något givande vid sidan av.
10fakta.se kommer även att finnas tillgängligt för iOS/Android, där dagliga notiser skickas ut.
Hör gärna av er till mig på [email protected] vid frågor eller intresse.
Tack på förhand!
Hälsningar,
Emil Lindberg