När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Det är inte den första sajten att erbjuda tjänsten att skapa en faktura gratis online, men den är fokuserad på snabbhet och enkelhet och vi tror det är den snabbaste och enklaste som också är helt mobilanpassad!
Tanken är att den riktar sig mot såna som jobbar som småföretagare och inte har tillgång till en dator hela tiden, t.ex. hovslagaren som åker runt från plats till plats och vill kunna skicka en faktura på plats och såna liknande tjänster. Allt sparas lokalt i webbläsaren, inget konto behövs, och det är det absoluta minimum som måste fyllas i. Just denna kombination tror vi är unik!
Nyfiken på om någon tycker den fungerar bra eller har synpunkter på tjänsten, den är helt gratis och annonsfri till att börja med! 🙂
Hej,
Kikade på den som snabbast - ser bra ut tycker jag.
Förstår också syftet och att mitt förslag förstör det - men vore det inte bra att ha någon form av inlogg eller konto verifiering? I dagsläget är det väldigt mycket information om sitt eget företag som man måste komma ihåg: Fakturanummer framför allt, men även bankgiro osv. Med ett konto (Facebook inlogg skulle säkert räcka) så skulle all sådan information kunna sparas (ponera att ni är två eller att man byter enhet) och man kan fokusera på kundens information?
Bara min tanke :)
Om man väljer att spara uppgifterna, så kommer webbläsaren ihåg dig till nästa gång och du behöver inte mata in några uppgifter. Detta går ut på att de allra flesta har mobilen med sig och vill göra det på mobilen, och att mobilen är svår att komma över för en obehörig. Sidan räknar också upp faktura numret varje gång. Du kan också välja att spara bara företagsinfot eller också kund-info.
Så det blir som om att du har ett konto, alla uppgifter sparas automatiskt i webbläsarens "local storage", men du behöver inte tjafsa med lösenord osv. Visst blir det svårt att byta till en ny mobil, eller dela bland flera, men det är är "1.0" versionen så att säga.
Om sidan börjar användas, då finns det ju en naturlig fortsättning att antingen erbjuda en konto version eller en app där man kan spara även flera kunder och ofta använda faktura-rader, och för att kunna dela appen om man är fler än en person i sitt företag. Men just smidigheten att inte behöva joxa med kontouppgifter men ändå ha allt sparat tror jag är något som uppskattas. :)
Tack för att du tittade på sajten och för dina kommentarer!
Då är jag med - ja allt verkar ju fungera, att den räknade upp är riktigt bra. Skriv det på sidan kanske så slipper man undra? Kanske står också, läste med lite dagen-efter-feeling :)
Bra initiativ!
Nice gratis tjänst :) Själv använder jag Fortnox men kostar ju självklart. Har dock inte funderat på hur bra det funkar i mobilen. Brukar oftast skriva mina fakturor när jag sitter vid en dator.
:bravo
Hej!
Jag har själv hållt på med programmering, och det ser bra ut. (jag är långt ifrån ett profs, och har aldirgt hållti på med css eller html)Skulle dock snygga upp hemsidan och skaffa ett SSL-certifikat.
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.