Problem med Klarna

6
1
Hej alla glada människor!

När jag köper något på nätet så är det ofta Klarna som figurerar.

Då väljer jag alltid alternativet FAKTURA 30 DAGAR.

MEN numera får jag aldrig någon faktura från Klarna, utan de skickar istället mejl med "betalinformation".

Jag har trott att en "faktura" har vissa formkrav och i så fall följer inte Klarna detta.

Jag får alltså ingen faktura trots att jag valt det när jag handlar och kan således heller inte se moms.

Under lång tid har jag försökt belysa detta utan något som helst resultat.

Har varit i kontakt med (förutom Klarna, om det går att nå dem), Bankinspektionen, Skatteverket, Centrum för Rättvisa. 

Från Klarna har jag fått svaret att jag själv måste kontakta stället där jag köper (om de går att nå) men de svarar oftast att de anlitat Klarna för fakturering och då har jag aldrig fått någon faktura i vanlig bemärkelse.

För mig är detta obegripligt.

Frustrerad ensamföretagare

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.