Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Problem med Klarna


Hej alla glada människor!

När jag köper något på nätet så är det ofta Klarna som figurerar.

Då väljer jag alltid alternativet FAKTURA 30 DAGAR.

MEN numera får jag aldrig någon faktura från Klarna, utan de skickar istället mejl med "betalinformation".

Jag har trott att en "faktura" har vissa formkrav och i så fall följer inte Klarna detta.

Jag får alltså ingen faktura trots att jag valt det när jag handlar och kan således heller inte se moms.

Under lång tid har jag försökt belysa detta utan något som helst resultat.

Har varit i kontakt med (förutom Klarna, om det går att nå dem), Bankinspektionen, Skatteverket, Centrum för Rättvisa. 

Från Klarna har jag fått svaret att jag själv måste kontakta stället där jag köper (om de går att nå) men de svarar oftast att de anlitat Klarna för fakturering och då har jag aldrig fått någon faktura i vanlig bemärkelse.

För mig är detta obegripligt.

Frustrerad ensamföretagare
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: