Milersättning som Konsult - kund vill inte betala

1
Jag har arbetat som konsult i Skåne för ett företag i Stockholm.

I slutet av november sa dom upp mitt avtal som konsult, och dom tog tillbaka bil dom hade tillhandahållit. Trots detta ville de fortsätta använda mina tjänster under uppsägningstiden. Jag var tvungen att använda min egen bil. Nu har jag fakturerat, och skillnaden på denna faktura jämfört med tidigare fakturor är att jag nu fakturerar för körda kilometer. Nu skal dom betala fakturan, och jag fick följande meddelande.



God fortsättning och hoppas allt är bra med dig!



Jag sitter med attesteringen och har några frågor.

Du har börjat fakturera kilometerersättning, och det är något jag inte har godkänt eftersom du inte heller har frågat om det. Därför kan jag inte godkänna detta. Om du vill göra förändringar måste du ta upp det med mig för diskussion först, istället för att bara genomföra det.

Jag faktiskt tok det upp med honom, och han godkände att betala åkta km.

Vi ser fram emot att fortsätta anlita dig vid behov i Skåne, men det måste ske under kontrollerade former. Vi hörs senare igen.



Frågan är om detta företag kan undvika att betala för de körda kilometrarna?

Det står ingenting om ersättning för kilometer i konsultavtalet. Däremot nämns viss ersättning, såsom firman er tillhandahållande av servicebil, flygresor, tågresor, långtidsparkering och logi, debiteras mot faktisk kostnad.



Kan dom neka milersättning?

Om det kommer till tvist i saken, vart står jag när det gäller lagen?



Tack för alla goda svar..

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.