Använt foto och blivit stämd. Hjälp!

1
Hej, vi har ett litet hobbyföretag, en webshop. Nu har vi fått ett brev ifrån en tysk advokat för att en av våra foton av en vara verkar vara ihopklippt av ett foto på ett (amerikansk) fotomodell och varan. De vill ha något slags skadestånd på runt 400 Euro, för ett dåligt foto.  Det var alltså inte vi som har klippt ihop detta, utan kanske vår huvudleverantör i Kina. De verkar inte vara så noga med det, men oftast är det ju ändå asiatiska personer på foton och de brukar vara av dålig kvalité (foton alltså, inte varorna). 

Vi vet inte riktigt i vilken ändå vi ska börja. Jag har tagti kontakt via telefon och mail, vilket ger oss lite tid förhoppningsvis, så vi kan kolla vad som gäller. Vi vill inte betala detta, vi tjänar inte särskilt mycket med shoppen. Så jag argumenterade i mailet med att det inte var vi som har klippt ihop detta utan att det är ett dåligt ihopklipp som någon annan har gjort och att vi litade på vår leverantör - som fortfarande har bilden på sin hemsida. Vi har tagit bort den genast. Dessutom går bilden inte ens att googla. Dvs. man hittar bara det ihopklippta, och agenturen som äger modellbilden (enligt deras brev) - där kunde man inte hitta bilden direkt heller genom att söka, utan bara genom att söka igenom sidan manuellt.

Snälla, har någon upplevt liknande, vet någon hur vi ska göra?
2
Jag hade struntat i att betala. Vad ska de göra? De kommer knappast gå vidare med det utan gör bara ett försök att tjäna en hacka.
 

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.