Blomvakten undersökning

2
Visste inte riktig var jag skulle skriva detta inlägg



Vi är sex studenter på Malmö Högskola som går på TelMah-programmet.

Vi arbetar just nu med ett projekt där vi ska planera och tillverka en

teknisk innovation både tekniskt och ekonomiskt. Vi kallar vår

uppfinning Blomvakten, det är en automatisk blombevattnings-maskin som

känner av hur fuktigt det är i din blommas kruka och bevattnar

därefter.

Därför skulle vi vilja ha din hjälp med att undersöka hur pass

populär vår uppfinning är och vi skulle uppskatta om du tog dig tiden

att fylla i vårt lilla formulär.



http://tinyurl.com/2emd2j
205
1
Jag vill inte leka Negativa-Arne men jag hoppas att lite konstruktiv kritik är välkommet? Som marknadsundersöknings-formuläret ser ut nu kan jag inte svara ärligt på det. [br]Ni frågar i undersökningen om jag litar på Blomvakten. För att kunna svara på det behöver jag veta vad Blomvakten är för något. När jag läser att den ska ha en 5-liters vattentank och ska kosta 250 kr i veckan ser jag ett futuristiskt, datastyrt schabrak med en massa slangar framför mig. :) . En kort beskrivning på dess funktioner och en liten bild på hur ni tänkt att den ska se ut hade hjälpt. [br] [br]Vad står föresten TelMah för? [br] [br]Lycka till i fortsättningen!
640
5
Hej! [br] [br]Håller med N.N. [br] [br]Ska jag kunna svara på era frågor så får ni skicka hem ett ex till mig. Kanske bättre att skriva om frågorna :wink: [br] [br]MVH [br] [br]R
2
bra kommentarer och kritik, jjaa jag håller med men det vi gör att vi har en idé vi vill bara undersöka om folk skulle tänka sig ha en sådan hemma så vi har inte uppfunnit eller gjort nån prototyp av det direkt. [br]och jag håller med att det blir besvärligt att ha massa slangar, men detta är inte något som man har hemma hela tiden utan man hyr den t ex om man åker på semester då gör inget om det e massa slangar eller 5-liters vattentank i huset eller i lägenheten. [br]Blomvakten är en automatisk blombevattnings -maskin som känner av hur fuktigt det är i din blommas kruka och bevattnar därefter. Allt detta är programmerat i ett chip så den känner av när det är dags att vattna så det är inte något som man håller reda på det själv eller ställer in inställningar själv men på visa blommor som tex kaktus där behöver kanske inte vattna så mycket osv. [br] [br]Telmah står för teknik ekonomi och ledarskap [br] [br]Hoppas att jag besvarat era frågor. :wink: [br] [br][quote="N.N."]Jag vill inte leka Negativa-Arne men jag hoppas att lite konstruktiv kritik är välkommet? Som marknadsundersöknings-formuläret ser ut nu kan jag inte svara ärligt på det. [br]Ni frågar i undersökningen om jag litar på Blomvakten. För att kunna svara på det behöver jag veta vad Blomvakten är för något. När jag läser att den ska ha en 5-liters vattentank och ska kosta 250 kr i veckan ser jag ett futuristiskt, datastyrt schabrak med en massa slangar framför mig. :) . En kort beskrivning på dess funktioner och en liten bild på hur ni tänkt att den ska se ut hade hjälpt. [br] [br]Vad står föresten TelMah för? [br] [br]Lycka till i fortsättningen![/quote]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.