När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Har ringt runt lite å så men dem flesta har en tidbokningssystem som e mycket dyrare än den som vi har att erbjuda, plus betalar dem månadsavgift som ligger på ca 1020.
[br]
[br]Vår produkt erbjuder vi för ca 1500, och slipper kunden alla avgifter efteråt.
[br]
[br]Om man jämför produkterna så har dem likadana funktioner.
[br]
[br]Vill folk verkilgen ha det som är dyrare eller vad e det som avgör?
[br]
[br]
[br]Med Vänliga Hälsningar
[br]Burre
är att satsa lokalt. Kolla lite vilken målgrupp du har i den stadsdelen du finns. Är det mycket barnfamiljer kan du säkert locka med gratis leksaker, kanske en målarbok om frisörer, en sagobok om frisören o.s.v.
[br]Är det mycket ungkarlar finns det andra tips. Där får du kontakta mig på PM eller liknande :wink:
[br]Är det äldre människor finns det andra knep.
[br]Sedan kommer då tricket till att få dessa människor varse om vad du har att erbjuda(exempelvis de där gratis leksakerna) och då kan den lokala pressen vara ett klipp(brukar inte kosta för mycket).
[br]Jag antar du redan finns på internet. Om inte se till att fixa detta omgående. Kunde kombineras med en webbutik som också kan ge extra förtjänster.
Folk är lite konstiga, du och jag också :wink:.
[br]
[br]Ett exempel kan vara när någon av oss går in i en klädaffär och tittar runt på olika märken och prisklasser. På något sätt fastnar man för de lite dyrare kläderna eftersom de känns bättre att betala för kvalité då man i alla fall hoppas på att få något bättre.
[br]
[br]Det är samma sak med programvaror. Ofta är inte priset den trånga sektorn för företag, det är funktionssäkerheten och supporten som är viktig. Även om du kan garantera det, måste du övertyga kunden om att ert företag är billigast och bäst. Vi har samma problem med våra programvaror, att folk inte tror riktigt på det om det är för billigt.
[br]
[br]När man ska investera i något själv, vill du naturligtvis ha det bästa. Då gör det inget om det svider lite i plånboken för du blir så nöjd av ditt dyra fina köp.
[br]
[br]Är du med på hur jag menar?
problemet är bara att folk tror att ingenting kostar. Vet inte om du varit med om att designa en logga, webbsida eller liknande. Väldigt ofta glömmer människor tiden det tar att ta fram loggan och menar man skulle kunna greja en logga för en viss målgrupp, företagets affärsidé och visioner på en halvtimma. Detta när du inte är lika känd som microsoft eller novell. Vi tar upp detta med design av hemsidor ganska ofta och upptäcker att vissa sidor har en hemsk design men har lagt ut hela sin budget på reklam istället. Dessa får besökare medan de som satsat på användarvänlighet och funktioner istället inte får någon publik och kan inte livnära sig.
[quote="burimh"]
[br]
[br]Vill folk verkilgen ha det som är dyrare eller vad e det som avgör?
[br]
[br]
[br]Med Vänliga Hälsningar
[br]Burre[/quote]
[br]
[br]Kundens förväntningar avgör. Som någon skriver ovan så "tror" man att ju mer man betalar desto bättre grejjer får man. Handlar man av ett större känt företag känner man sig betydligt säkrare..
[br]
[br]En annan aspekt är också allt "det besvärliga" med att byta system, tjänar man bra så finns liksom inget behov av att byta till något billigare.
Man köper oftast inte en vara eller en tjänst, [b]man köper en förväntad upplevelse.[/b]
[br]
[br]Som säljare gäller det att måla upp en vision av vad din produkt eller tjänst kommer att göra för kunden.
[br]
[br]Förenklad hantering –En kul ny grej att prata om i lunchrummet – Beröm av andra för att man varit smart – Man känner tillhörighet med säljaren och vill inte göra denna besviken – Man är uttråkad och känner för förändring :wink:.
[br][b]Att spara pengar är mycket mindre viktigt än man tror för de flesta kunder. Oftast nöjer man sig med att inte göra en dålig affär.[/b]
[br]
[br]För mig handlar försäljning om att motivera andra till köp, det kan man först om man känner till vad som motiverar kunden. Hur man får reda på det är en annan historia :roll:
[br]
[br]
[br]MVH
[br]
[br]Micke
"Innovators and creative geniuses cannot be reared in schools. They are the men who defy what the school has taught them." - Ludwig von Mises
Som svar på orginalfrågan för andra som går in här och tittar så får du bästa resultatet om du både skickar reklam och ringer.
[br]Skicka först ut DM material, följ upp med samtal och om det är positivt gå in för personligt besök om möjligt.
arknadsföring handlar inte om att sälja, det handlar om att få kunderna att vilja köpa.
www.nemarknadsforing.se
[quote="Niklas Ek"]Skicka först ut DM material, följ upp med samtal och om det är positivt gå in för personligt besök om möjligt.[/quote]
[br]
[br]Det var länge sedan man fick ett riktigt säljbrev med posten.
[br]Numer så är det mest glättiga broschyrer. :o
[br]
[br]Du som marknadsförare! Är säljbrev borta som företeelser?
[br]Eller är en broschyr något som anses kunna ge mer?
Hälsningar Stefan
Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
Skulle tro att det klassiska säljbrevet är påväg att göra en comeback. Har kommit mycket ny litteratur under 2006 om hur man skriver ett vinnande säljbrev så någon där ute sitter nog och förbereder sig för ett massivt anfall.
arknadsföring handlar inte om att sälja, det handlar om att få kunderna att vilja köpa.
www.nemarknadsforing.se
För 5 år sedan cirka, så skickade jag ut ett säljbrev till 250 företag.
[br]Brevet bestod av 5 fullskrivna A4 ark :grin:
[br]
[br]Så många som 33 stycken hörde av sig - inte för att köpa mina varor, utan
[br]alla undrade hur jag kunde tro att någon ville eller orkade läsa alla dessa
[br]fem sidor. Då svarade jag tillbaka att "jag vill inte att folk ska läsa, jag
[br]vill att dom ska köpa mina varor" Nu hade jag en fantastisk möjlighet att
[br]sälja in mina grejer över telefonen. Vad jag minns nu, så sålde jag under
[br]dom två första dagarna för mer än vad jag hade beräknat för en hel
[br]månad. Gjorde sedan ett nytt utskick, men la till ytterligare 2 sidor och
[br]detta gav ett ännu bättre gensvar.
[br]
[br]Tyvärr så slutade min leverantör att leverera varor, för han blev munk
[br]eller något liknande :o
[br]
[br]Mitt sätt att göra säljbrev på bröt mot alla lagar för hur ett sådant sa utformas, men trots detta så hade jag en hög svarsfrekvens
Hälsningar Stefan
Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
Hehe, jo du lyckades nog shocka en hel del företag där men faktum är att säljbrev kan vara ett jättebra sätt att få kunder men man kan ju inte förvänta sig mirakel.
[br]En svars frekvens på 5-10 procent är bra men om man följer på med telefon kan man trycka upp försäljningen till omkring 15-20%.
[br]
[br]Med vänliga hälsningar
[br]Niklas
arknadsföring handlar inte om att sälja, det handlar om att få kunderna att vilja köpa.
www.nemarknadsforing.se
Det här är i för sig en gammal tråd, men åndå.[br][br]Tips - prova! Skicka 100 utskick, kolla hör många som hör av sig själva och sen ringer du resten. Jämför det med att ringa 100 andra sallonger - då får du svar.[br][br]Kunders köpbeteende är väldigt likt höns som letar föda så man skall nog inte försöka tänka rationellt. Frisörer är väldigt lika hudvårdsallonger som är (var) vår bransch. [url=http://www.foretagande.se/component/option,com_smf/Itemid,10011/topic,5501.new/topicseen,1/#new]http://www.foretagande.se/component/option,com_smf/Itemid,10011/topic,5501.new/topicseen,1/#new[/url][br][br]Du kan alltså inte komma med argument som "billigare" eller "du tjänar/sparar på det". Support på "hemspråk" uppskattas. Många gånger så hänger tidsbokningen ihop med kassasystemet och med tanke på kassalagen 2010 så kommer många att skaffa nya kassor - rätt många väljer en PC-kassa. Referenser är bra... det går ju från sallong till sallong - men fundera på hur många frisörsallonger det finns i Sverige ta det gånger 1500:- så kommer du fram till en ganska patetisk summa.[br][br]Jag gjorde en snabb sökning på de som har verksamhet Hårvård (SNI 96021) i affärsdata och fick ca 2300 AB, HB och KB. Eniro säger ca 7500. Din potentiella marknad är värd 3,5MSEK-11MSEK, det är ju för fan inte ens värt att öppna Visual Studio (ett verktyg man använder för att göra program till Windows) för det. Då slåss du mot exempelvis Sharp eller andra Point of Sales leverantörer som har tidsbokning som mersälj.[br]
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.