Du & jag i en hiss

118
1
Jag tror att många presentationer skulle bli mer intressanta och roligare om man tänker sig att vi står i en hiss. Du har 20 sekunder på dig att sälja in din idé till mig, hur låter det?
Jobbar på att förverkliga drömmar.
1616
4
Eftersom klockan var 14:24:19 när du postade detta och jag svarar dig först 14:55:53 så står jag nu i hissen  :mrgreen:
Må väl!
190
Vill inte vara sådan - men jag skulle aldrig köpa en idé någon försökte sälja på mig i en hiss.. :)[br][br]Det är en missuppfattning att man måste kunna formulera hela sin idé på bara några sekunder - det man måste kunna göra är att snabbt väcka ett intresse (till exempel under en hissfärd).
1616
4
Det är en naturlig del av marknadsföring att kunna göra sin idé i ett initialt skede kortfattad och begriplig. Misslyckas man så kan känslan bli hissnande  8) men då är det bara att ta nästa tur.
Må väl!
2360
37
:D :D ;D :bravo :winner. Bravo Mojo!
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
456
1
Haha, härligt med humor![br][br]- Är det inte ett känt knep att man skall försöka se det hela som om man stod i en hiss och faktiskt "bara" har 20sek på sig att sälja in något?[br][br]...första intrycket...
1616
4
[quote author=DEJI link=topic=4131.msg19393#msg19393 date=1217488282][br]...första intrycket...[br][/quote][br][br]Det är en annan sak, sk bestående men.[br][br][br][br][br]*Tråd flyttad till kategorin Försäljning och Marknadsföring.[br]/Moderator
Må väl!
163
Uhh, jag blir klaustrofobisk av bara tanken på att stå i en hiss. [br]Eller att någon skall försöka "sälja in" en pryl/idé till mig som jag inte visste att jag behövde...[br][br]Skulle det däremot vara så att jag klev in i en minimal (hiss-storlek) butik där jag visste att det hade någonting av intresse för mig skulle jag gärna lyssna (20 sekunder) på goda argument...[br][br]Jag låter (faktiskt!) mina produkter sälja sig själva.[br]En annan har ju sån tur att mina kunder är vandrande reklampelare. vackra, sådana också!...[br][br][br][br]
Tina - www.alskadebarn.se & www.favoritsmycken.se
118
1
Nu handlade inte denna frågeställning om att man ska tvinga på någon sin affärsidé.. Trodde alla på detta forum hört talas om denna "hissmetoden" för att göra sin affärsidé kort men samtidigt tydlig. [br]Ursäktar om jag inte var tillräckligt tydlig eftersom vissa inte verkar fatta grejen.[br][br]
Jobbar på att förverkliga drömmar.
15
Jag skulle hellre ta 20 sek i hissen än långrandiga och trista presentationer om jag vore investerare, är jag entrepenören ( vilket jag är ) skulle jag *nödbromsa* jag menar, vart skulle den stackarn kunna ta vägen?...;)[br][br]Men jag gillar konceptet, man skulle kunna kalla det 'speed presentation*[br][br]Njut av sommaren alla.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.