Viktigt att tänka på vid internet marknadsföring

4
Hej, jag skulle gärna vilja höra era tankar och svar om följande ämnen.

Ni som har annonserat på internet som t ex google, banners, eller nätverk som doubler. Vad är de största nackdelarna med denna sortens marknadsföring och vad är fördelarna?

Ni som publicerar hemsidor och får era intäkter via annonsnätverk som t ex TradeDoubler eller google adwords. Vad är de största fördelarna samt nackdelarna med det?

Är mycket tacksam för all respons!
355
1
[quote]Ni som har annonserat på internet som t ex google, banners, eller nätverk som doubler. Vad är de största nackdelarna med denna sortens marknadsföring och vad är fördelarna?[/quote][br]Nackdelarna är att det kostar mycket pengar om man inte har förberett sig ordentligt, fördelarna är att du får mer tid över för annat. Som att fylla sidorna med innehåll.[br][quote][br]Ni som publicerar hemsidor och får era intäkter via annonsnätverk som t ex TradeDoubler eller google adwords. Vad är de största fördelarna samt nackdelarna med det?[/quote][br]Nackdelar med tradedoubler är att du måste kunna xhtml för att göra om koden på deras annonser. Gör du inte om koden validerar inte sidan och ger de mest märkliga resultat i vissa webbläsare. Google adwords ger inte dig pengar utan kostar pengar för att du skall få pengar. Är det inte google adsense du menar här? När det gäller google adsense är vi många som blivit blåsta på tusentals kronor utan att få en rimlig förklaring. Har själv fått förfrågningar om att lägga upp google adsense på en massa sidor men väntar tills jag fått den betalning de är skyldiga mig.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.