Företagande Forum

Köpa in från ebay sälja vidare?

Skulle det funka att köpa in grejer från te.x ebay och såklart betala moms och tullavgift och sedan sälja det vidare som ett företag här i Sverige? Så...

Kategori: Allmänt

Programvara som kan hantera Kundreskontra, behöver inte mer.

Skrev en tidigare post idag, men kom på om någon visste en temporär lösning för mig som jag kunde använda tills jag hittat ett mer avancerat program,...

Bra affärssystem med snabb produktsök vid telefonordrar?!

Söker ett bra affärssytem som kan hantera:
ordrar
produktinfo
printa faktura/plocklista
kundregister med möjlighet att skriva kommentarer<...

Delka Produkter AB - Ditt stängsel- och staketproffs

Delka Produkter AB - Ditt stängsel- och staketproffs

Till Delka Produkter AB kan du vända dig med förtroende gällande röjning och montering av...

Kategori: Presentera dig och ditt företag

hjälp med företagsregistrering

Håller på att registrera företaget på www.foretagsregistrering.se , men några frågor är lite krångliga.

1. Egen maskinell utrustning, inven...

reseformedlingen.se

Hej

Vi, KAGI Reseförmedling HB har skapat en helt ny tjänst på internet ( www.reseformedlingen.se ) där du som privatperson kan annonsera helt...

ICAS.se

ICAS (International Consulting Agency Sweden) erbjuder tjänster och produkter. Se vår site. En ny site är på gång och kommer ut på webben i sommar. Vi...

Telefonsäljare

Som företagare får man kopiöst mycket samtal från telefonsäljare som ska sälja allt från annonsplatser till tvättmedel  :nono Hallå, tvättmedel... ???...

Nystart av företag med bibehållen a-kassa...teoretiska kryphål?

Hej,

Utgångspunkten för att vara berättigad till a-kassa som företagare är ju som bekant att man avvecklat verksamheten eller att den är varakt...

Poddamig.se

Tjenare, var längesen man skrev något inlägg så får väl "offtopica" lite tills jag hittar nått jag kan svara på eller fråga om  ;).

Jag och en...

Kategori: Off Topic

SV: Sälja färdigbyggda datorer?

[quote author=$_$ link=topic=3802.msg18371#msg18371 date=1211067031]
Bästa pris får du om du går in på designer forum och hittar någon moderator /...

TUK Förlag - praktisk litteratur

Hej medlemmar!

Jag heter Tomas Gustavsson och driver TUK Förlag där TUK står för Träning, Utbildning & Kunskap. Vi publicerar praktiskt littera...

Ett år

i dag sedan jag började tipsa och ca 2 st om dan i snitt har det blivit och jag trivs på detta forum och kanske har någon fått ett gått råd. Det kansk...

Sjukgymnastik & Massage Trollhättan

Jag har nyligen startat enskild firma i Trollhättan inom sjukgymnastik & massage. Företaget heter Peters Fysio & Rehab. Jag kommer söka kunder i hela...

Humlanz Prezentbod

Hej Alla och Mojo i synnerhet!  Hoppas du saknat mig  ;)
Eftersom mitt eget lilla företag går bättre och bättre har min tid framför "fourmskärmen"...

Vill du vara med och starta ett hvb hem i Värmland?

Hej
Mitt namn är Annelie (snart färdigutbildad behandlingspedagog, med några årserfarenhet av vård, rehabilitering och behandling och jag har ideer...

beräkna preliminär omsättning, skatt och moms, blir detta rätt?

förlåt om jag börjar bli tjatig. =(

Men det här blir sista frågorna på ett tag, lovar... =)

Man ska ju skriva in preliminära siffror på...

Loanland

Läste på http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3FArticleID%3D2008%255c05%255c09%255c283433%26sectionid%3DDinapengar om Loanland idag.

Frågor om start av företag, vad gäller?

Så sitter man här med papperna i handen, ÄNTLIGEN!  😃

Men hade inte väntat mig att det skulle vara så krångligt att fylla i ansökan om FA-skat...

BGA Kopieringstjänst

BGA Kopieringstjänst hjälper dig och ditt företag med att kopiera cd/dvd skivor i små och stora upplagor till bra priser. Vår styrka är våra korta lev...