En dröm om att komma ut i arbetslivet igen så somvarandes pensionär

0
Kan man verkligen be främmande människor om pengar? Det undrar en 66 år pigg och glad pensionär som saknar det sociala livet man får när man arbetar. Men tyvärr har jag inte lyckats ta mig ut i arbetslivet igen efter sjukdom samt förlorat hela min familj men ingen vill anställa en pensionär som dessutom varit svårt sjuk.

Drömmen är att starta en loppis/second hand, med både nytt och gammalt, samla in prylar av alla de slag, renovera och sy om / laga för stora som små, återanvändning helt enkelt. Samtidigt en liten kaffeservering där unga och gamla kan slå sig ned och byta erfarenheter

Detta att ta tillvara allt vi har kommer med alla säkerheter bli allt mer viktiga i dessa Corontider men framför allt när vi kommit igenom denna pandemi. Min ide är inte bara att sälja utan det ska vara en plats där man får råd och tips hur man själv kan återanvända renovera, sy om och laga.

Har försökt ta banklån men är man pensionär får du ingen hjälp med kapital så därför tar jag chansen och prövar om det finns medmänniskor som vill bidra med en slant alla belopp är välkomna stor som små swish 076 963 84 93 Tack på förhand.

Kom gärna med kommentarer till mitt agerande, gör jag fel eller är det okej?

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.