Jag har en ganska nystartad firma som är registrerad i mitt namn helt enkelt. Hemsidan har jag däremot döpt till "helena's henna". helenashenna.se Döpt efter mitt mellannamn för det lät bra ungefär. Det var ett arbetsnamn som fick följa med i uppstarten men är inte alls perfekt, speciellt inte med tanke på att alla kunder kallar mig helena.
Så mitt företag behöver ett ordentligt namn. Min kundkrets består mestadels av medelålders kvinnor, men även några yngre och jag börjar få in en lilltå i marknaden som grossist. Så jag är ute efter ett företagsnamn som verkar seriöst men samtidigt lite fantasifullt. Det får inte heller låta som att företaget är för stort, jag är personlig och har nära kontakt med mina kunder. Jag vill att det ska vara svenskt.
Sen behöver även mina OEM produkter ett eget namn. Om man tittar på min storebror i USA så har de produktnamnet "ancient sunrise" vilket jag tycker är väldigt bra.
Tankar jag har är att det här är någonting som folk har sysslat med i tusentals år och är en del av den antika medicinen/kroppsvården. Det här är lite svenskarnas chans att utforska kunskap resten av världen och andra tider.
Jag kommer inom snar framtid att utöka sortimentet och vill inte ha ordet henna med i företagsnamnet utan snarare samlingsnamnet för allt jag håller på med, men det finns inte ens ett bra ord för det. Jag kommer även börja med mer hudvård men fokuset ligger på hår. Och på rena naturprodukter utan tillsatser utan tillsatser och mystiska ingredienser, det är verkligen det största fokuset, renhet och ärlighet, om ni förstår vad jag menar. Jag visar hellre bilder på plantan produkten kommer ifrån än vackra modeller eller flaskor.
Jag heter förresten Therese Palmkvist.
Det känns lite utlämnande att fråga om förslag såhär, men jag har sett att ni har gett andra bra förslag och det är totalt tomt i huvudet nu.