Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 15 år sedan

Hur få till en utveckling av företaget? Eller tvingas lägga ned?

Det känns som att jag sitter i en rävsax just nu.  🙁

Jag driver sidan: www.tillfest.se sedan snart 1 år tillbaka. Starten har varit tung, men sakta men säkert har jag börjat gå mindre och mindre back varje månad.  🙂

Jag tror fortfarande mycket starkt på idén och vet att det kommer gå bra bara jag får en fot in ordentligt på marknaden.

Nu har jag dock ett dilemma:

Företagets pengar börjar sina och jag har inget jag själv kan sätta in, har gjort så gott jag har kunnat.

Men hur kan jag börja få denna butik att rulla på ordentligt?
Hur marknadsför man en internetbutik utan några direkta pengar?

Ligger bra till på Google när man gör vissa sökningar, men det har inte hjälpt alls.

Ska man kämpa på eller ska man lägga ned trots en bra idé?
www.tillfest.se
Jag har inte alls följt med i diskussionerna från början, utan kollat in på sidan just nu. Mitt spontana intryck är att det ser ut att vara en proffsig sida. Gillar att man kan se bilder på det man köper, att det finns paket för exempelvis bilar, att man kan se lagerstatus, att det finns en kundvagn direkt på sidan, att det finns olika betalningssätt o.s.v. [br][br]Jättekul att du har så mycket barngrejer, men jag sjunger själv en hel del på bröllop, och bröllop är en hel industri idag. Där kanske du har lite att hämta? Cake toppers, badtofflor där det står "Just" på den ena och "Married" på den andra undertill eller klisterlappar att sätta under skorna där det står "I" respektive "do" som syns när brudparet knäböjer i kyrkan, servetter, blomsterbågar, inbjudningskort, askar för favors, gästbok o.s.v...  Men förslaget kanske är dumt om du inte har pengar att köpa in saker för...[br][br]Vi kanske kan ha någon form av annonsutbyte eller liknande? Jag kommer själv att lansera en hemsida den 1 juni som samlar sångsolister som sjunger på dop, bröllop och begravningar (i Stockholm).  De som planerar både dop och bröllop är nog även din målgrupp.
Jessica Jäger Sångerska och kulturproducent http://www.jessicajager.se
Jättegammal tråd som jag fastnade i efter en sökning på "redovisningskonsult". Hur som helst så har jag tittat på din sida. Blev överlycklig av alla fina saker med spiderman men är inte i behov av papperstallrikar.. Du skulle ha t-shirts eller nått!. Det är verkligen uppdelat på intresseområden och du kommer dra till dig många fans, om än oftast yngre än jag, och mammorna kanske tänker "när jag ändå gör en beställning... " [br][br]En annan sak som kändes lite konstigt är styckpris på muggar och tallrikar. Allt sånt som har styckpris känns dyrare. Mycket bättre med 10 för 30:-´, dessutom så kommer den med ett kalas för 15 att köpa 20 tallrikar. [br][br]Lite tankar bara..
  • 1
  • 2
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.