Tips ang E-handel

3
1
Hej,

Vi har precis startat upp www.gpslarm.se och har i nuläget gjort en enkel webshop dit vi drar en del trafik och konverterar lite till affärer. Vad behöver man tänka på, finns det tips på bra läsning/inspiration? På sikt kommer vi behöva utveckla vår sida såklart, men i nuläget vill vi "sälja de jordgubbar vi har". Kom gärna med konstruktiv input om ni har bra tips på läsning, förbättringar etc.
103
33
Du får nog bättre svar och respons på https://www.ehandel.se/forum/ när det kommer till e-butiker och relaterade frågor, även om vi har en del e-handels rävar här med .. =) -
3
1
@Startify, tack för tipset! Ok haha, är du en av dem?
103
33
Nej, tyvärr e ja inte en av dem .. Hade en e-butik i mitten/slutet av -90 talet, men tappade intresset och insåg att det inte var min grej att sälja prylar .. =)
12
4
[i]Hejsan Johannes![/i] Vi arbetar en del med e-handel och de tips vi kan ge är: [b]1. [/b]Gör det enkelt att navigera till en affär, alltså ha en rödtråd som slutar med att kunden handlar. (länkar osv) Ju mindre en besökare behöver anstränga sig, ju lättare blir de en kund [b]2. [/b]Ha inte för mycket information innan ett köp kan göras, utan se till att informationen finns, men lite längre ner på sidan i enkelt format. (produkt, användning, support). [b]3.[/b] Använd retargeting som annons, dö tråkigt men det funkar. [b]4.[/b] Mobilanpassa hemsidan, många handlar via mobilen och det bör vara enkelt att göra det. Hör av dig om du har frågor eller liknande :) [i]Tack![/i]
3
1
Hej Emil, Tusen tack för ditt svar och för tipsen! Låter onekligen rimligt och bra. Hur mycket bör man arbeta med användartester och dylikt? Och hur gör man det på bästa sätt? Det är ju lätt för oss att säga att allt är solklart, det är "lagom" med information och att det är lätt att komma till köp. Eller handlar det enbart om att ta in experter på området? Jag hör gärna av mig med lite frågor längre fram när vi kommit en bit på vägen! Tack! Mvh Johannes
12
4
[i]Hej igen Johannes![/i] Jag skulle rekommendera att ta in lite[i] "expert"[/i] hjälp, ([i]gärna oss ;)[/i]). Men i använd vänner och familj till användartester, be dem gå in och använda sidan och "köpa" något. Vänner och familj är billiga resurser att använda och du kan även kolla på dem när de använder sidan för att se hur de rör sig och vart de finner problem. Du kan även använda [b]Google Analytics[/b] och kolla på beteende mönster på besökarna på hemsidan och därigenom se vart besökare hoppar av mest och vart de rör sig vidare på hemsidan. Problemet är väl att precis som du säger, man blir hemmablind snabbt. Man har själv en tanke över hur man rör sig på sidan, men andra kanske inte delar den. Det är då [i]"expert"[/i] hjälp blir bra, för vi kollar väldigt objektivt på sidan och har en del erfarenhet redan på hur besökare rör sig på hemsidor. :) [i]Kul att man kan hjälpa till. Önskar all lycka till er Johannes! [/i]' Mvh Emil
3
1
Det förstår jag ;) Men absolut, det kommer vi behöva göra och det är vi fullt medvetna om. Sant, ska engagera hela bekantskapskretsen nu. Ja men vi kommer köra på här ett tag och utvärdera/utveckla och sedan är det inte alls omöjligt att jag hör av mig till dig/er när det börjar bli läge! Återigen stort tack för input! //Johannes

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.