När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Observera: Inlägg i forumet publiceras
omedelbart utan redaktionell
förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se.
Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent
ansvarar själv för innehållet.
Hej Johannes!
[b]Miljö/interiörbilderna med din produkt på vägg i miljön
är ju suveräna[/b]. Kundämnen behöver se ditt erbjudanden
kanske 4-7 gånger innan de bestämmer sig för att ge bort
sina pengar. De kollar garanterat hos konkurrenter också.
Ju bättre dina bilder fångar kundämnet desto bättre kommer
personen ihåg dig och återkommer lättare.
Varje sekund här är guld värd. Fotografens miljöbilder
väcker kundens fantasi—precis det lim som behövs för att
kundämnet skall minnas dig.
[b]Tre viktiga individer:[/b]
(Jag skriver ”kundämne” medvetet, den personen skall
förvandla sig själv till ”prospect” blivande kund, genom
att bli intresserad av ditt utbud och inte genast flaxa iväg
till nästa konkurrent.
”Kund” blir vederbörande först när den gör en beställning-Köper
Ger dig sina pengar.)
OM det skulle vara så att du inte är helt nöjd med t.ex.
omsättning, så måste man som i all handel experimentera
och testa olika erbjudanden till kundämnena. t.ex.
När jag kommer till produkttexterna på din sida så saknar jag
[b]”KÖP-UPPMANING”[/b] typ:
[i]-Ta hem idag…
-Beställ här nu så kan du provhänga bilden och testa…
Ta hem din nya bild till påseende med full returrätt…
-Du kommer att uppleva hur bilden… o.s.v.
-Häng upp den här bilden och ….[/i]
UPPMANINGAR är extremt viktiga för den där sista puffen
som gör att prospect lägger bilden i kundkorgen
Låt för all del inte kunden själv räkna ut att den skall
fatta köpbeslut efter att ha läst dina produktfakta
Hej!
Istället för feedback från slumpmässiga tyckare rekommenderar jag att du sätter upp några frågeställningar du vill ha svar på och försöker få svaret genom att mäta dig fram.
Några exempel som kretsar kring din sök skulle kunna vara:
Vad är konverteringsgraden för de som använder butikens sök?
[i]- Är den högre än butiken i övrigt kanske den ska göras mer framträdande.[/i]
Hur stor andel av mina besökare använder söken?
[i]Varför används den inte, eller varför används den istället för navigeringen?[/i]
Hittar användaren det hen söker på?
[i]Vad händer på sökresultatsidan, klickar använaden vidare till en produkt, backar de, lämnar de sajten?[/i]
Kan du se mönster i sökresultatet?
[i]Söks det ofta på exempelvis stjärntecken kanske detta ska vara en egen produktkategori?[/i]
Jag vet ju väldigt lite vad som ligger bakom de beslut du tagit i utformandet av sajten. Så det är möjligt att mina tips träffar helt fel.
Hoppas dock att jag varit till hjälp.
Vänligen,
Jonas, slumpmässig tyckare