Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 4 år sedan
Engagerad medlem
371
48
Hej Johannes!
Miljö/interiörbilderna med din produkt på vägg i miljön
är ju suveräna
. Kundämnen behöver se ditt erbjudanden
kanske 4-7 gånger innan de bestämmer sig för att ge bort
sina pengar. De kollar garanterat hos konkurrenter också.

Ju bättre dina bilder fångar kundämnet desto bättre kommer
personen ihåg dig och återkommer lättare.
Varje sekund här är guld värd. Fotografens miljöbilder
väcker kundens fantasi—precis det lim som behövs för att
kundämnet skall minnas dig.

Tre viktiga individer:
(Jag skriver ”kundämne” medvetet, den personen skall
förvandla sig själv till ”prospect” blivande kund, genom
att bli intresserad av ditt utbud och inte genast flaxa iväg
till nästa konkurrent.
”Kund” blir vederbörande först när den gör en beställning-Köper
Ger dig sina pengar.)

OM det skulle vara så att du inte är helt nöjd med t.ex.
omsättning, så måste man som i all handel experimentera
och testa olika erbjudanden till kundämnena. t.ex.

När jag kommer till produkttexterna på din sida så saknar jag
”KÖP-UPPMANING” typ:
-Ta hem idag…
-Beställ här nu så kan du provhänga bilden och testa…
Ta hem din nya bild till påseende med full returrätt…
-Du kommer att uppleva hur bilden… o.s.v.
-Häng upp den här bilden och ….

UPPMANINGAR är extremt viktiga för den där sista puffen
som gör att prospect lägger bilden i kundkorgen

Låt för all del inte kunden själv räkna ut att den skall
fatta köpbeslut efter att ha läst dina produktfakta
Redaktuellt
Nykomling
2
Hej!

Istället för feedback från slumpmässiga tyckare rekommenderar jag att du sätter upp några frågeställningar du vill ha svar på och försöker få svaret genom att mäta dig fram.

Några exempel som kretsar kring din sök skulle kunna vara:

Vad är konverteringsgraden för de som använder butikens sök?
- Är den högre än butiken i övrigt kanske den ska göras mer framträdande.

Hur stor andel av mina besökare använder söken?
Varför används den inte, eller varför används den istället för navigeringen?

Hittar användaren det hen söker på?
Vad händer på sökresultatsidan, klickar använaden vidare till en produkt, backar de, lämnar de sajten?

Kan du se mönster i sökresultatet?
Söks det ofta på exempelvis stjärntecken kanske detta ska vara en egen produktkategori?

Jag vet ju väldigt lite vad som ligger bakom de beslut du tagit i utformandet av sajten. Så det är möjligt att mina tips träffar helt fel.
Hoppas dock att jag varit till hjälp.

Vänligen,
Jonas, slumpmässig tyckare
Marknadschef @ Mardi Gras Digital 🥳 Grundare av Skjutbanor i Sverige
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.