När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Observera: Inlägg i forumet publiceras
omedelbart utan redaktionell
förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se.
Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent
ansvarar själv för innehållet.
Fungerar Facebook för E-handel? Önskemål om deltagande i enkät.
Jag hoppas detta är ok att posta.
Sedan Facebooks begynnelse har det diskuterats ivrigt om vilka effekter marknadskommunikation på Facebook har för e-handlarens prestation. Trots många diskussioner har ingen åtagit sig att göra en kvantitativ studie som undersöker detta samband mellan användning och lönsamhet.
Jag studerar vi Handelshögskolan i Stockholm och mitt examensarbete grundar sig på doktorsavhandlingen "Profitability Performance of Supermarkets" av Mikael Hernant. Som Hernant gjorde med supermarkets kommer jag att genomföra en egen tvärsnittsstudie av utvalda e-handlare, med målet att undersöka sambandet mellan olika aspekter av Facebook-användning och e-handlarens ekonomiska resultat.
Nu letar jag efter e-handlare som också vill få bättre inblick i hur Facebook påverkar företagets ekonomiska resultat genom att delta i en enkät.
För att kunna analysera sambandet mellan ekonomiskt resultat och Facebook är det viktigt att e-handlare som deltar i enkäten har ett bokslut från 201312 eller senare. Detta för att det ekonomiska resultatet måste kunna härledas till någorlunda samma tidsperiod som då företagets marknadskommunikation på Facebook skedde.
Enkäten är 36 frågor och tar 10 minuter att göra (desktop).
I enkäten har du möjlighet att fylla i din e-mailadress om du vill få det färdiga examensarbetet skickat till dig.
Förhoppningsvis leder detta arbete till ny kunskap om hur e-handlare använder Facebook idag och vad best practices är, vilket skulle utmynna i praktiska rekommendationer som varje e-handlare kan förstå och uppskatta.
Tack för er hjälp,
Klara Mitteregger
HHS Center for Retailing
Vill du delta i diskussionen?
Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.