Bokförings hjälp- ändringsverifikationer

2
Hejsan !
 jag skulle verkligen behöva ha hjälp med ändringsverifikationer. Om någon har bra information om hur den ska göras rätt.
Jag använder bokföringprogram från BjörnLundén.se så är det någon som är kunnig och kan hjälpa mig vore jag evigt tacksam.Jag vill inte "stöka till" i bokföringen genom att gör mera fel än de som redan är ..
 Jag har försökt få ta på en redovisningskonsult men då min enskilda firma är väldigt lite och inte omsätter några pengar så är jag inte intressant vad det verkar som.

Hoppas någon kan hjälpa mig !
1472
246
Har du inte funktionen i det programmat att du kan gå in på en verifikation och stryka rader och rätta?
Det är ungefär 10 gånger enklare än att trilskas med ändringsverifikationer.

Ska du ändå köra med ändringsverifikat, så skapa först en som är exakt motsats till den du vill rätta, så att du nollar den, och sen lägger du in en ny.
Det finns automatiska funktioner, men dom tenderar att bara stöka till det.
2
Jag har tyvärr upptäckt fel i poster som är från början av 2023 så jag kan vad jag förstår inte "rader och rätt" utan måste göra ändringsverifikationer.  

Så om jag nu gör ändringsverifikationer på V5 så nollas ju den posten. Spara jag den och sedan skapar en ny post på samma datum eller hur ska det göras för att det ska bli rätt ? Så att bokföringsprogramet fattar att jag har löst diffen.

Allt som händer nu är att det känns som allt blir sjukt mycket mera rörigt och allt för några fel som alla ger mig 200kr mera tillbaka i momsen pengar .. Men bokföringsprogramet låter mig ju inte skapa momsrapport pågrund av diff.
 

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.