fråga angående uppblåsta årsredovisningar

1
Hej jag undrar vad org nr eller vilka eller hur man kan ta reda på mer om konsultbolaget som var ett revisionsbolag som blåste upp sin omsättning från 48000-1,2 miljarder på ett år vad kan de ta för krediter för 200 milj eller hur mycket de nu kunnat ta för och syns inte fusket på skatten. Syftar på denna länk https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/trots-skarpt-kontroll-blufforetag-slank-igenom Sen undrar jag att man kan läsa på andra sidor att de inte har anställda vartifrån får de pengar att blåsa upp årsredovisningen så mycket eller den man som hade 100 tal bolag som begick kreditbedrägerier kollade de inte på 1a brottet eller hur kan hans krediter tillåta att begå med 100 tals bolag uppblåsta årsredovisningar och kreditbedrägerier.

Sen undrar jag hur momsbedrägerier är möjliga när det är bara att jamföra med det ena bolaget och om det andra betalt momsen och det andra fått tillbaka moms från skatteverket?
Mvh Mario

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.