Material till redovisningsbyrå

1
Hej, jag är 16 år och är väldigt ny inom allt som har med företagsekonomi att göra.

Jag undrar då bara hur jag får fram materialet som ska skickas in till redovisningsbyrån. Behöver jag skriva ner alla köp som sker på min online butik manuellt eller samlas det automatiskt på te.x företagets bankkonto där jag sedan kan fixa fram alla transaktioner?

Som sagt, jag vet att detta är en konstig nybörjarfråga men har inte riktigt förstått hur det fungerar.
1009
211
Hej, Det bästa är väl att prata med din redovisningbyrå? Men generellt är det alla fakturor ut/in, kvitton, lönespec/konteringsutdrag, bankkontoutdrag etc. Allt som visar något som hänt ekonomiskt i företaget. Vid onlineförsäljning finns det kanske något utdrag från betalningsleverantören.
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.