Momsredovisning innan kontroll och fix av diverse konton...

14
Jag vet inte om jag har klantat mig lite nu. Men jag tänkte inte riktigt efter innan jag handlade.
Det är första gång som vi i företaget ska göra en årsredovisning. Och nu har jag skickat in momsredovisningen för december innan jag kollade igenom kontona. Och vi har ju inte haft möjlighet att inventera lagret heller.
Kan man göra det nu innan det är dags att skicka in årsredovisningen och efter momsredovisningen är inskickad, eller är det för sent?

Sen när brukar det vara som årsredovisningen ska vara inne? Det är ett handelsbolag.
1468
246
Man gör ju ingen direkt årsredovisning i ett HB på samma sätt som i ett AB, så det du ska lämna in är ju deklarationen, och det är nu 6 månader efter bokslut.Senast 1 juli alltså. Blanketterna kommer i april. Tänk på att det är en rätt komplicerad deklaration på ett HB så att ni fyller i alla sidor på alla blanketter. Det är många redovisare som struntar i att fylla i kompletta N3A tex. När det gäller momsen så är det bara att lämna in en ny momsdeklaration för december, ifall det visar sig att nåt förändrats. Det är vanligt att man får göra en ny när bokslutet är klart.
14
Ah okej! Men om vi flyttar mellan kontona nu, och dom inte berör momskonton så behöver vi väl inte göra en ny momsredovisning heller? Då räcker det att allting är klart till deklarationen? Då har jag väl fattat det rätt väl?
1468
246
Om momsen inte förändras så behöver ni inte göra en ny, nej :)
14
Vad bra! Tack så jättemycket för svaret! =)

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.