Behöver byra redovisningskonsult. Tips mottages gärna!

4
Eftersom min nuvarande revisionsbyrå inte håller måttet, och tar på tok för mycket betalt för att täcka sina egna tillkortakommanden, så tänker jag nu byta. (Notera att min byrå är en av de största i Sverige, så de är välrenommerade men i år har de skitit i det blå skåpet, så att säga)

Problemet är bara VEM ska jag byta till? Jag behöver tips och råd från er övriga. Jag behöver en byrå / person som är up to date med näthandel, och även klarar av t.ex Paypal på ett bra sätt.

Jag driver ett handelsbolag med en webbutik / Traderabutik som säljer bildelar och leksaker mestadels. Jag har paypal, bank och payson som betalsätt. Bokföringsunderlag får jag i excel, samt från ett par övriga säljkanaler får jag fakturakopior / kvitton som ska bokföras. Omsättningen är än så länge under miljonen, och antalet verifikat per månad har väl varit 30-40 stycken, då jag månadsvis samlar all försäljning på ett verifikat per betalsätt. Jag prickar av alla inbetalningar så det är ok och sammanställer i excel med moms, frakter, VMB etc.

Vore tacksam om någon kan tipsa mig om någon bra firma / person som kan bokföra åt mig. Jag bor i Värmland, men egentligen spelar det mig ingen roll var min bokföringshjälp finns rent geografiskt, bara det blir bra gjort till rimligt pris.

mvh
Jesper
10
1
Jag skulle kunna rekommendera CPE Redovisning, företaget ligger centralt i Göteborg, men har distans jobb möjligheter.
Dags att tona bilen? Vi har allt inom Solfilm och säkerhet. Öka säkerheten i företagets lokal med vår högkvalificerade säkerhetsfilm! Vi på Solfilmskompaniet är proffs på solskydd!
2066
22
Jag hade rekommenderat dig att kolla runt lokalt och välja ut några företag du tycker verkar intressanta / seriösa. Det behöver inte alls vara en nackdel att ha en mindre byrå. Det låter spontant inte speciellt komplicerat och borde gå ganska snabbt att hantera bara man satt rutinen.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
13
Rekommenderar redovisarna.com . Dom jobbar med fasta priser. Väldigt effektiva och duktiga. Har använt mig av dom i två år nu. Väldigt nöjd. Mvh Jonathan
32
1
Hej. Ulla-Britt heter jag och har en liten bokföringsbyrå, jag kan tänka mig att hjälpa dig till en rimlig penning. :) Jag bor i Sävedalen utanför Göteborg. (men har mina svampmarker i Värmland.) Jag har en hemsida men det strular med överföringar mellan bolag. :evil: Intresserad av mera information, är det bara att kontakta mig. Vänligen Ulla-Britt [i]Västkustens Företagservice[/i] [email protected]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.