förbrukningsinventarie eller inte...

48
Hej!

Har precis köpt massa inventarier till min snart nyöppnade butik 🙂

Nu funderar jag på om en del av inventarierna ska bokföras som förbrukningsinventarier eller inte.

Har exempelvis köpt en hel del butiksinredning på ett ställe, till ett värde av ca 25000 kr - självklart är det inga förbrukningsinventarier...
Men jag har också köpt galgar, glödlampor, speglar mm på Ikea till ett värde av ca 4000 kr. Ska dessa anses som förbrukningsinventarier eller ska dem anses ha ett naturligt samband med den andra butiksinredningen och därför skrivas av tillsammans med den?

Tacksam för svar!

Mvh
Delpero
101
Hej,[br][br][quote]Men jag har också köpt galgar, glödlampor, speglar mm på Ikea till ett värde av ca 4000 kr.[/quote][br][br]Om kvittot är under 5000kr kan du skriva av beloppet direkt som förbrukningsinventarie.[br][br]Glödlampor etc är mer förbrukningsinventarier än butiksinredning... :P[br][br]//Marta
48
Okej, misstänkte det :)...men tänk på att det är lågenergilampor jag köpt...de håller längre  :D[br][br]tack för hjälpen!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.