Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Nykomling
1

Vad är det som faktiskt stjäl mest tid i er verksamhet? (bygger nåt kring det)

Hej, är ganska ny här men ville dela en grej jag håller på med just nu.

Jag har en ide, istället för att bygga en produkt och sen leta efter kunder ville jag vända på de, låta företag beskriva sina vardagsproblem själva och sen bygga lösningar utifrån vad som faktiskt efterfrågas. Kallar de Findra just nu.

Jag kan inte koda alls men har använt Claude för att bygga hela grejen, en hemsida med formulär, AI som analyserar och prioriterar det som skickas in, automatiska mejl till mig osv. Har gått förvånansvärt fort men jag är ju helt ny i det här och undrar om jag missar nåt uppenbart.

Några frågor jag går och funderar på:

Är "beskriv era problem, vi bygger lösningen" en modell som redan finns och jag bara inte hittat, eller är de nåt unikt?
Om ni själva driver företag, är de nåt som skulle få er att faktiskt fylla i ett sånt formulär, eller känns de för vagt/opersonligt?
Nån som har erfarenhet av liknande "problem först, lösning sen" upplägg och vet vad som brukar gå fel?

Så... vad är det som faktiskt stjäl mest tid hos er just nu? jag är nyfiken på att höra, oavsett om det har med AI att göra eller inte.

länk om nån är nyfiken på hur de ser ut just nu: https://findra-mu.vercel.app

uppskattar verkligen om ni har tankar, tips eller bara vill peka ut nåt jag borde tänka på.

Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.