När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Hej, mitt namn är Bob och är en väldigt ny person i detta med eget företagande. Men har som plan och mål att snart öppna mitt egna företag.
Det jag dock länge tänk på är detta med rätt leverantör och hur det egentligen går till. Hur hittar jag rätt leverantör med lämpligast pris, hur hittar man ens en leverantör, Hur får man dessa typer av kontakter?
inom vilken bransch är ganska irrelevant, vill mest lära mig. Men om man som exempel tar leverantörer inom teknik, som typ företaget webhallen, var köper de sina produkter ifrån.
Hej,
Man får leta och leta. Det är en process som kan fortgå förevigt. Beroende på vad du säker så kan det vara aktuellt att leta blend företag i närheten eller kanske Kina om det är viss elektronik. Är det saker man letar så kan man ofta se vem som är tillverkaren på själva produkten.
Sedan får man utverdera de bitar man tycker är viktiga. Pris, personlig kontakt, leverans osv. Och allt det kan ju förändras över tid samtidigt som man kanske hittar nya leverantörer.
Ett företag som Webbhallen har troligen en avdelning som håller koll på vilka produkter som kan tänkas efterfrågas. De blir nog också kontaktade av en hel del leverantörer. Sedan har de ju många produkter som vissa leverantörer har nästan hela marknaden på och som man bara ser när det kommer nya produkter. Ta ett grafikkort tex. Det finns inte så många tillverkare av de seriösa prylarna att man tar sig tid att leka efter nya leverantörer.
[quote="Johan Boström" post=42449]Hej,
Man får leta och leta. Det är en process som kan fortgå förevigt. Beroende på vad du säker så kan det vara aktuellt att leta blend företag i närheten eller kanske Kina om det är viss elektronik. Är det saker man letar så kan man ofta se vem som är tillverkaren på själva produkten.
Sedan får man utverdera de bitar man tycker är viktiga. Pris, personlig kontakt, leverans osv. Och allt det kan ju förändras över tid samtidigt som man kanske hittar nya leverantörer.
Ett företag som Webbhallen har troligen en avdelning som håller koll på vilka produkter som kan tänkas efterfrågas. De blir nog också kontaktade av en hel del leverantörer. Sedan har de ju många produkter som vissa leverantörer har nästan hela marknaden på och som man bara ser när det kommer nya produkter. Ta ett grafikkort tex. Det finns inte så många tillverkare av de seriösa prylarna att man tar sig tid att leka efter nya leverantörer.[/quote]
Spännande, tack för ditt utförliga svar. Tänker att det får bli de som jag gör i slutänden. Däremot tänkte jag på om man kunden kontakta varumärket direkt istället för en leverantör, givetvis på vissa produkter. Eller blir det svårt för nya företag? Jag tänker mer lite på kändare produkter då. som Samsung och Apple, mm. Eller något annat känt märke.
MVH
Ja, det blir ju lite allmänt svar då frågan är lite otydlig.
Men ska du köpa in tex datorer och sälja vidare, så går det troligtvis att köpa från grossist eller direkt från respektive tillverkare. Har man vänt sig till fel person så hänvisar de såklart vidare till rätt person. Det är ju lite olika hur de lägger upp sin försäljning. Det är nog inte många bolag som hindrar dig från att sälja deras produkter. Dock finns ju vissa som ger ensamrätt på en viss marknad, men troligen inte de märken du nämner.
Däremot är det ju ofta så att man får bättre priser ju mer man köper, så det kan i många fall vara svårt för en liten aktör att konkurrera med pris. Men du får ju reda på priser och villkor när du börjar höra dig för bland leverantörerna. Det är ju inget som hindrar dig att börja kolla runt innan du registrerat företaget, så du får en bra bild av vad som väntar.