Vill bara börja med att säga att jag är medveten om att detta har frågats flera gånger men jag känner ändå att jag inte är helt säker på hur jag ska gå vidare. Det skadar inte att fråga.
Lite bakgrund:
Jag har jobbat på min arbetsplats i 2 år och tycker att det är en grymt bra arbetsplats, jag är väldigt omtyckt och jag tycker om mina kollegor. Ett år sedan meddelade jag min chef att jag ville sluta (nu i augusti) för att plugga vidare på högskolan.
För ett par veckor sedan kallade min chef in mig på möte och sade att han ville att jag skulle jobba extra som konsult medan jag pluggar. Dock trodde jag bara att han skämtade pga. min bristande ålder/ erfarenhet samt att vi kommer bra överens och skämtar mycket med varandra.
Igår kom han in till mitt rum med ett stort paket och sa "Du behöver ju en bra dator när du ska göra jobb åt oss i höst" och dumpade en väldigt dyr laptop på mitt skrivbord (Jag kommer plugga i en annan stad). Sedan frågade han hur det gick med pappersarbetet. Han sa också att jag fick behålla min jobbmobil (Iphone-XS) samt att de kommer pröjsa för mitt abonnemang när jag studerar för att "Vi måste ju kunna få tag i dig och du kan ju inte ha en sån där Android"
Han har sagt att jag absolut inte ska känna någon press med att arbeta mycket och har sagt att jag inte kommer att få mer än 90 000kr per termin (CSN max) samt att inte oroa mig för prylarna jag har "fått". Vi har inte diskuterat detaljer då jag måste få allt pappersarbete klart först. Min chef har startat många företag genom åren och hävdar att det får en att växa som person.
Perspektiv och inkomst: