Microsoft klättrade till andra plats med ett imponerande värde på 461,1 miljarder dollar, en ökning på 35 %. Google hamnade på tredje plats med ett värde på 413,0 miljarder dollar, en ökning på 24 %.
Amazon och Walmart rundade av topp fem. Walmart visade den starkaste ökningen i värde, med 42 % till 137,2 miljarder dollar.
Nvidia gjorde sin debut i topp 10, med en imponerande 98 % ökning i varumärkesvärde på grund av framgångar inom AI-teknik. TikTok/Douyin och andra kinesiska varumärken som Pinduoduo och BYD fortsatte också att växa kraftigt, vilket återspeglar Kinas fokus på kvalitetsbyggande och innovation.
Topp 5 varumärken 2025:
- Apple: $574,5 miljarder (+11 %)
- Microsoft: $461,1 miljarder (+35 %)
- Google: $413,0 miljarder (+24 %)
- Amazon: $356,4 miljarder (+15 %)
- Walmart: $137,2 miljarder (+42 %)
Snabbast tillväxt
Brand Finance analyserade även vilka varumärken som har vuxit mest sedan 2020.
- TikTok/Douyin: varumärkesvärde på 105,8 miljarder USD, upp från 59,0 miljarder USD (2022)
- DraftKings: varumärkesvärde på 5,1 miljarder USD, upp från 18 miljoner USD (2020)
- Fanduel: varumärkesvärde på 7,0 miljarder USD, upp från 56 miljoner USD (2020)
- NVIDIA: varumärkesvärde på 87,9 miljarder USD, upp från 4,7 miljarder USD (2020)
- AMD: varumärkesvärde på 11,0 miljarder USD, upp från 1,4 miljarder USD (2020)
- Pinduoduo: varumärkesvärde på 13,0 miljarder USD, upp från 2,5 miljarder USD (2020)
- BYD: varumärkesvärde på 14,0 miljarder USD, upp från 3,1 miljarder USD (2020)
- Apple: varumärkesvärde på 574,5 miljarder USD, upp från 140,5 miljarder USD (2020)
- TSMC: varumärkesvärde på 34,2 miljarder USD, upp från 8,6 miljarder USD (2020)
- Microsoft: varumärkesvärde på 461,1 miljarder USD, upp från 117,1 miljarder USD (2020)
- Lilly: varumärkesvärde på 8,0 miljarder USD, upp från 2,1 miljarder USD (2020)