När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
En av de bästa böcker som skrivits om entreprenörskap är Tom Hopkins "Toppsäljaren". Bokens fokus ligger i att hjälpa de individer som är specialiserade på att sälja. Skillnaden mellan någon som är anställd på ett företag för att sälja och en entreprenör, är att entreprenören inte först väntar på att någon annan ska ge order om det. Entreprenörer måste vara toppsäljare för att deras idéer ska spridas ut i samhället.
"Toppsäljaren" gavs ut i Sverige 1985. Den är lika aktuell 3 årtionden senare och Tom Hopkins har nått guru-status. Styrkan i Hopkins budskap ligger i att han förstår mänskligheten och tidlösa grundprinciper. Psykologin i "Toppsäljaren" är överförbar till de flesta områden av livet och är snarlik tekniker som lärs ut för att uppnå topprestationer inom exempelvis elitidrott.
Tom Hopkins inleder med att understryka just att hans metodik är till för människor och enbart fungerar på människor. Det är samma budskap som Mark McCormack, grundaren till miljardorganisationen IMG, förmedlade i bland annat boken "What They Don't Teach You At Harvard Business School" ("Allt man inte får lära sig vid Harvard business school"). McCormacks mantra var: "Affärer handlar till sist och syvende om människor". Det är människor som har känslor kring det som de ska köpa och kring den som erbjuder det. Det är människor som fattar beslut angående om de känner förtroende för den som kommer med erbjudandet och baserat på om de känner att erbjudandet är ointressant, prisvärt, eller oemotståndligt.
Den svenska titeln "Toppsäljaren" är faktiskt missvisande. Den amerikanska originaltiteln lyder "How To Master The Art of Selling Anything" ('Hur man blir mästare i konsten att sälja vad som helst). Det förklarar varför Tom Hopkins metodik är tidlös och allmänmänsklig. De som tror att "sälja" är något som man bara gör som anställd på ett företag, för att pracka på varor på andra och lura ifrån dessa andra deras pengar. De som tror detta missar stora delar av verkligheten.
Anledningen bakom att säljaren Tom Hopkins delar grundvärderingar med sportsagenten och advokaten Mark McCormack är som sagt att samhällen kretsar kring människor. Psykologi och samtal är alltid en ingrediens i hur människor kommunicerar med varandra. Många vardagliga samtal är förhandlingar där man säljer något, vare sig man vet om det eller inte.
Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.