När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Du har lagt ner åtskilliga timmar och mängder med pengar på att bygga en grym webbplats för ditt företag. Du känner dig nöjd. Bra. Men är du verkligen helt säker på att sajten är så perfekt den kan vara?
Här är 15 jobbiga frågor om din hemsidas startsida. Håller företagets förstasida för att hålla kvar besökaren - och få henne att öppna plånboken? Eller har ni missat något stort när det gäller första intrycket, första sidans rubrik och första sidans text?
Starta kollen här:
Ger du besökaren ett starkt skäl inom fem sekunder eller mindre till att stanna kvar och läsa vidare?
Dominerar ditt viktigaste budskap snarare än logotypen, företagsnamnet, designen eller andra saker som inte säljer?
Går du rakt på sak i stället för att exempelvis låta besökaren vänta på/klicka sig vidare från introduktionssidor?
Är det enkelt att snabbt utvärdera din webbplats och vad den erbjuder för besökaren?
Har du en rubrik på första sidan, överhuvudtaget?
Är rubriken uppseendeväckande nog för att få besökaren att stanna upp?
Undviker du att rubriken uppfattas som en direkt säljpitch?
Innehåller rubriken ett starkt löfte eller en träffande beskrivning av besökarens problem och/eller vädjar den till känslor?
Går det med rubrikens hjälp att förstå vad man kan vänta sig av din webbplats?
Har du en text på första sidan, överhuvudtaget?
Ger inledningen av förstasidestexten en anledning att läsa vidare i texten?
Ställer inledningen en drivande fråga som bryter mönstret, fäster den uppmärksamhet och/eller pekar den mot resultatet eller fördelen med produkten eller tjänsten?
Presenterar du det viktigaste, det vill säga slutsatsen eller ditt starkaste argument, redan i inledningen?
Leder förstasidestexten in besökaren på den tänkta säljvägen?
Ger första sidans text, eller något i anslutning till den, en konkret uppmaning att gå vidare?
Om din sajt får 15 rätt, då läser du nog inte ens denna artikel för då har du fullt upp med att leverera allt det dina kunder beställer. Om du får färre rätt än 15, släpp allt du har och ta tag i förbättringen av hemsidan före du gör något annat. Säljer inte företagets webbplats är allt annat du tänkt jobba med i morgon helt onödigt.
Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.
3 kommentarer
Jack Hansen
2014-08-08 12:54
Och tack till Per Linser för vaket läsande!
Jack Hansen
2014-08-08 12:53
🙂 Härligt att se i att min krönika fortfarande drar trafik och är aktuell. För det är den innehållsmässigt. Inget har nämligen förändrats. Heja Företagande.se som finns, lever och fortsätter utveckla landets småföretagare!
Per Linser
2010-01-20 19:00
Tack för bra artikel! din lista på 15 punkter borde alla läsa som har en hemsida. Jag gillar speciellt p 1 och 9.