Företaget meddelar att 350 tjänster kommer att försvinna, vilket motsvarar 13 procent av den totala arbetsstyrkan på 2 800 anställda.

Enligt branschtidningen Journalisten kommer Schibsted erbjuda avgångsvederlag till de berörda. Besparingen beror på minskade intäkter från digitala annonser och prenumerationer, samt ökade kostnader och lägre upplaga för papperstidningarna.

Schibsted, som äger flera framstående varumärken som Aftenposten, VG, E24, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Omni och Podme, ser sig tvingade att vidta åtgärder för att anpassa sig till den förändrade mediemarknaden.

Stöd vårt arbete

Bli medlem och hjälp oss försvara företagarnas villkor

Vi är en fri röst för företagare – utan presstöd eller särintressen. Med ditt stöd kan vi fortsätta granska myndigheter, dela kunskap och driva debatt i frågor som påverkar dig som företagare.
Tillsammans gör vi skillnad för landets värdeskapare.

Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.