När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Relevanta mailadresser är guld värda för ett företag idag menar Thomas Jönsson som är SEM-expert. Det vanligaste och bästa sättet att samla in en mailadress är enligt honom att använda sin hemsida, när man har en besökare där så ska det finnas en länk där intresserade besökare kan skriva in sin mailadress.
- Det kan även vara bra att göra en separat landningssida där man till och med ger någon slags present, alltså uppmanar kunden till att göra ett incitament för att kunden ska skriva in sin mailadress. Till exempel kan man ge bort en en e-bok eller presentkort eller en rabattkod på något, berättar Thomas.
På så sätt lockar man fler att vilja ge sin mailadress. Om man har kunden i en butik så kan man också fråga kunden om det är ok att man får hans eller hennes mailadress så att man kan skicka information och erbjudanden.
I en del av mina butiker kallade vi det för VIP - brev istället för nyhetsbrev. Allt för att locka en viss kundkategori att vilja ge ut sin mailadress för en del anser inte det räcker med ett vanligt nyhetsbrev, tillägger han.
Kommer det bli lättare eller svårare i framtiden att få människor att lämna sina mailadresser?
- Mycket intressant fråga, lite både och tror jag. Jag tror dock att allt handlar om hur saker och ting utvecklas men troligen kommer det att bli lite svårare för idag går det mer och mer åt sociala medier hållet där det faktiskt är individen själv som bedömer eller bestämmer vem som ska få lov att interagera med dem
Han tror dock att fler och fler företag kommer att inse att de säljfokuserande breven är många gånger sämre långsiktigt än de med bra innehåll.
- Så jag tror och hoppas att även nyhetsbreven snart kommer att bli bättre och då kan det bli att fler vill ha dem igen och det blir lättare att få folk att skriva upp sig. Idag är det dock så mycket skit där ute så jag förstår varför många tvekar från att lämna iväg sin mailadress, avslutar Thomas Jönsson.
Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.
4 kommentarer
Niclas Nässlander
2013-12-17 12:09
Bloggade om det här med adresser nyligen. Se upp med vad du köper och av vem.
Och vilket verktyg för nyhetsbrev ska man använda sig när man har alla dessa mailadresser?
Niclas N
2012-11-06 10:07
Erbjuder du kunden att ladda ner ett white paper eller e-bok som rör din verksamhet är ju kunden dessutom intresserad av ditt erbjudande. Då blir uppföljningen enklare.
Om du lockar med något annat som inte direkt är kopplat till din verksamhet är risken stor att du bara kommer att få "gratisätare" enligt min uppfattning.
Se mer...
PalleL
2012-11-05 10:02
Tack Thomas för bra råd.
Nu gäller "bara" att hitta rätt present
Om du lockar med något annat som inte direkt är kopplat till din verksamhet är risken stor att du bara kommer att få "gratisätare" enligt min uppfattning. Se mer...
Nu gäller "bara" att hitta rätt present