Om detta är en lag och om den tidigare gällde så har den nu fått en utmanare! Morris teorem eller Morris Lag har skapats av Stanford-historikern Ian Morris -- en modig man får vi därför sluta oss till. Han har, hävdar han, lärt sig av historien att "förändring skapas via lata, giriga, rädda människor på jakt efter lättare, mer vinstgivande och säkrare sätt att genomföra något. Och sällan vet de vad de egentligen har för sig."

Här finns uppenbarligen nischer för entreprenörer! Som varken är lata eller rädda och inte nödvändigt söker sig till det lätta... Och som vet vad de har för sig...

Stöd vårt arbete

Bli medlem och hjälp oss försvara företagarnas villkor

Vi är en fri röst för företagare – utan presstöd eller särintressen. Med ditt stöd kan vi fortsätta granska myndigheter, dela kunskap och driva debatt i frågor som påverkar dig som företagare.
Tillsammans gör vi skillnad för landets värdeskapare.

Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.