När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
I dagarna kom en bok ut om vad som byggde framgången för Absolut Vodka skriven av två akademiker. Vi passar på och delar med oss av tipsen från en av våra utbildare, som varit med från insidan och byggt varumärket Absolut Vodka i egenskap av globalt ansvarig för den varumärkesbyggande kommunikationen i butiker, barer och restauranger.
De fem viktigaste tipsen för att bygga varumärke;
All kommunikation ska hänga ihop och vara logisk. Se till att ha en plan där du arbetar långsiktigt och kontinuerligt. Er marknadsföring ska inte avgöras av vilken annonssäljare eller internetbyrå som råkar ringa och sälja sina tjänster utan av en serie medvetna, strategiska beslut som avgör var och hur ni ska synas, av vilka och när.
Alla företag har ett varumärke (eller fler) oavsett om man är ensam i företag eller har 1000 anställda. Samma princip gäller för Absolut Vodka som Nisses bilskrot.
Ett varumärke byggs inifrån företaget – det är ingen fernissa på utsidan. De så kallade kärnvärdena ska inte bara synas på hemsidan och broschyrer utan upplevas i kontakten med varje person på ert företag. Less is more. Fler än tre är svårt att memorera.
Ett CRM-system är ryggraden i bra kundkommunikation. Så att ni kan behålla kontakten med både befintliga och potentiella kunder. Ju fler kunder, desto viktigare blir det också att sålla ut vilka ni ska lägga tid på att bearbeta.
Älska dina kunder annars gör nån annan det. En kundrelation är som ett äktenskap, bryr man sig inte tillräckligt blir man lämnad för någon annan. Långa säljprocesser kan kräva så många som åtta kontakter innan det blir affär. Använd er kreativitet för att hitta olika sätt att behålla kontakten utan att bli tjatig – oavsett om det handlar om uppvaktning inför stundande partnerskap eller att hålla liv i glöden i ett längre förhållande.
Tack för din uppmärksamhet och lycka till!
Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.